سنجش قدرت مغز با حل این 7 معما؛ 20 ثانیه برای هر تست فرصت دارید!

به گزارش بهترین مقاله، مغز ما چیز عجیبی است. ما درباره ستارگان بیشتر از چیز هایی که در درون سر ما واقع شده است، می دانیم! اما چیزی که درباره مغز احتمال دارد این است که با افزایش سن از دقت و خلاقیت آن کاسته می گردد.

سنجش قدرت مغز با حل این 7 معما؛ 20 ثانیه برای هر تست فرصت دارید!

آیا می خواهید قدرت مغزتان را بسنجید و سن تقریبی آن را به دست بیاروید؟ پس تا خاتمه این مطلب با ما همراه باشید تا نتیجه را بفهمید.

زمان نرمال برای پاسخ به هر تست 20 ثانیه است، اما سعی کنید در کمترین زمان ممکن به آن ها پاسخ دهید.

مغز ما چیز عجیبی است. ما درباره ستارگان بیشتر از چیز هایی که در درون سر ما قرار گرفته است، می دانیم! اما چیزی که درباره مغز احتمال دارد این است که با افزایش سن از دقت و خلاقیت آن کاسته می گردد.

آیا می خواهید قدرت مغزتان را بسنجید و سن تقریبی آن را به دست بیاروید؟ پس تا خاتمه این مطلب با ما همراه باشید تا نتیجه را بفهمید. زمان نرمال برای پاسخ به هر تست 20 ثانیه است، اما سعی کنید در کمترین زمان ممکن به آن ها پاسخ دهید.

7- به دقت به عکس زیر نگاه کنید. چه ایراداتی در صورت های زیر می بینید؟ فقط 20 ثانیه فرصت دارید.

.

.

.

.

.

پاسخ

اگر هنوز نتوانستید ایرادات این عکس را پیدا کنید، بیایید این عکس را یک دور کامل بچرخانیم. حال به عکس زیر نگاه کنید. وحشتناک شد نه! چشمان و لب های هر دو زن برعکس شده است. اما مغزتان نتوانست بلافاصله آن ها را تشخیص دهد. قضیه این است که مغز به دیدن چشم ها و لب ها در این حالت عادت ندارد.

6- این تی شرت چند سوراخ دارد؟ کمی ساده به نظر می رسد، پس بشمارید.

.

.

.

.

.

.

پاسخ

جواب درست 8 تاست! درست حدس زدید یا فکر می کنید پاسخ ما اشتباه است؟ پس تصویر زیر را نگاه کنید:

5- نام این درخت را می توانید بگویید؟!

.

.

.

.

.

.

پاسخ

نامی را که به ذهنتان می رسد را می توانید در بخش نظرات برای ما بنویسید. اما چالش واقعی این بود که ببینیم پرنده ای را که روی شاخه این درخت استتار نموده است را می بینید یا نه! اگر پیدایش کردید پس کارتان خوب بوده است و از این تست سربلند بیرون آمده اید!

4- می توانید این یکی را در 5 ثانیه حل کنید؟ سعی کنید در کوتاهترین زمان ممکن مشکل را پیدا کنید.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ

در واقع مشکل نه در اعداد و نه در رنگ آنهاست. مشکل اینجاست که کلمه عکس دو بار در تصویر بالا تکرار شده است! مغزتان همواره واقعیت را به شما نشان نمی دهد، در واقع آن چیزی را نشان می دهد که به آن عادت دارد. مطالب کوتاه زیادی در اینترنت وجود دارد که کلمات تکراری در آن ها وجود دارند که بیشتر مردم به آن ها توجه نمی نمایند.

3- می توانید کودک مخفی شده در تصویر را ببینید؟ کمی با دقت نگاه کنید.

.

.

.

.

.

پاسخ

اگر شاخه های نازک درخت را دنبال کنید می توانید تصویری کامل از یک نوزاد را دیدن کنید!

2- کدام خط بلندتر است؟ سخت ترین سوال این تست! با دقت پاسخ دهید.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ

بدیهی است که خط A بلند تر است. این یکی خیلی واضح بود. خب درست است که سوال راحتی بود، اما پاسخ به همین سوال برای خیلی از افراد آنچنان ساده نیست! آن ها باید مدتی را فکر نمایند تا پاسخ را تشخیص بدهند.

علت این امر این است که مغز آن ها مسائل را خیلی پیچیده می نماید و به این مسئله عادت نموده است. در نتیجه این افراد در برخورد با کوچترین و ساده ترین مسائل و موضوعات نیز احتیاج به مدتی تجزیه و تحلیل های بی فایده هستند که گا ها آن ها را به سوی جواب غلط سوق می دهند!

1- می توانید در تصویر زیر تفاوت را پیدا کنید؟ یکی از این موجودات سبز با بقیه فرق دارد.

.

.

.

.

.

.

پاسخ معما

می توانید به عکس زیر نگاه کنید و جواب را ببینید.

خب به خاتمه تست رسیدیم و بیایید در خصوص نتیجه صحبت کنیم:

اگر برای پاسخ به هر سوال بیشتر از 20 ثانیه زمان لازم داشتید و یا اصلا نتوانستید به سوال پاسخ دهید، این نشان دهنده آن است که شما دارای یک مغز بالغ و مسن هستید و این بدین معنی است که برای شما سخت است که مغزتان را وادار کنید تا پشت چیز های بدیهی را به آسانی ببیند.

اگر هر سوال را در کمتر از 20 ثانیه پاسخ داده اید مغز شما یک مغز جوان است و می توانید به موضوعات مختلف از چندین زاویه نگاه و ورود کنید.

و، اما اگر پاسخ سوالات را در کمتر از 5 ثانیه داده اید، مغز شما یک مفز کاملا جوان و انعطاف پذیر است، شما می توانید به کوچکترین جزئیات بافاصله توجه کنید و با شرایط نو خود را به راحتی وفق دهید.

منبع: فرتاک نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2225

به "سنجش قدرت مغز با حل این 7 معما؛ 20 ثانیه برای هر تست فرصت دارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنجش قدرت مغز با حل این 7 معما؛ 20 ثانیه برای هر تست فرصت دارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید