خبرنگاران کارگروه تولید محتوی فضای مجازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعال شد

به گزارش بهترین مقاله، شهرکرد -خبرنگاران- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به گسترش استفاده از ظرفیت فضای مجازی گفت: کارگروه تولید و تهیه محتوی فضای مجازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد در استان فعال شده است.

خبرنگاران کارگروه تولید محتوی فضای مجازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعال شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

سید قدیر مرتضوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد:با فعال شدن این کارگروه فعالیت های حوزه پیشگیری از اعتیاد به سمت فضای مجازی و استفاده از ظرفیت این فضا در حوزه آموزش و اطلاع رسانی عمومی در پیشگیری از اعتیاد خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی همیشه به عنوان یک تهدید به حساب می آمد، گفت: تبدیل کردن این فضا به یک فرصت در راستای بهره برداری و اطلاع رسانی به اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان و خانواده یک ظرفیت است.

مرتضوی گفت: پیشگیری از اعتیاد، تغییر نگرش نسبت به مصرف مواد و آگاه سازی مردم و آموزش مهارت های زندگی در اولویت برنامه های حوزه پیشگیری از اعتیاد است که باید از ظرفیت این فضا برای آشنایی مردم به خصوص جوانان با انواع مواد مخدر و ضررهای آن، آموزش مهارت های زندگی، مهارت نه گفتن، افزایش اعتماد به نفس زمینه پیشگیری از گسترش اعتیاد را فراهم کرد.

مرتضوی به استفاده از فعالان و کارشناسان حوزه فضای مجازی در این کارگروه اشاره کرد و گفت: با تهیه بسته های آموزشی در قالب موشن گرافی، تیزر و فیلم در فضای مجازی دراین حوزه فعالیت را افزایش داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری گفت: در این کارگروه فعالان به رصد فضای مجازی، نیازسنجی در خصوص تامین محتوا این حوزه می پردازند تا با استفاده از ظرفیت این فضا بتوانند جامعه هدف در حوزه پیشگیری از اعتیاد را افزایش دهند.

وی از اجرای طرح کانون یاری گران زندگی در محلات استان و همچنین طرح یاری گران زندگی در مدارس استان در حوزه پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: با سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری از اعتیاد می توان در خصوص وکاهش آسیب گامهای موثری برداشت.

به گزارش خبرنگاران، براساس آمار اعلام شده از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان 33 هزار معتاد در استان شناسایی شده و سن اعتیاد از 25 سال به 21 سال در استان کاهش پیدا کرده است.

چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی بیش از 979 هزار نفر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1388

به "خبرنگاران کارگروه تولید محتوی فضای مجازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارگروه تولید محتوی فضای مجازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید