خبرنگاران فراوری محصولات گلخانه ای البرز 10 برابر می گردد

به گزارش بهترین مقاله، کرج - خبرنگاران - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد که با اجرای طرح های توسعه ای ، فراوری محصولات گلخانه ای این استان 10 برابر بیشتر می گردد.

خبرنگاران فراوری محصولات گلخانه ای البرز 10 برابر می گردد

به گزارش خبرنگاران، سید مجید موسوی روز پنجشنبه در آیین شروع به کار نخستین شهرک گلخانه ای استان البرز در منطقه چوپان آباد شهرستان نظرآباد اضافه نمود: ایجاد شهرک های گلخانه ای به عنوان نخستین محور توسعه بخش کشاورزی استان مد نظر قرار گرفته است.

وی در مورد شهرک گلخانه ای نظرآباد گفت: 65 قطعه زمین هر یک به سعت حدود 6 هزار مترمربع تحویل بهره برداران شده تا این شهرک مدرن گلخانه ای راه اندازی گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: برای راه اندازی این شهرک آموزش های لازم در حال ارایه است تا شاهد کمترین اشتباهات باشیم.

وی افزو: با ایجاد این شهرک گلخانه ای سپهر برای 350 نفر به صورت مستقیم و 350 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال می گردد.

موسوی ادامه داد: پیش بینی می گردد با ایجاد این شهرک گلخانه ای سالانه بین 12 تا 15 هزار تن محصولات مختلف سبزی و صیفی روانه بازار گردد.

وی به مزیت های نسبی ایجاد این شهرک اشاره نمود و گفت: ارتقای بهره وری عوامل فراوری به وسیله کاهش مصرف آب و افزایش فراوری در واحد سطح و همجنین دسترسی آسان این شهرک به راه های ارتباطی کنارگذر جنوبی تهران از جمله این مزیت ها می باشد.

وی اضافه نمود: با ایجاد این شهرک های گلخانه ای پیش بینی می گردد با افزایش بیش از 10 برابری میزان فراوری در سطح کشت یکسان در مقایسه با محیط باز روبرو باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: میانگین فراوری خیاردرختی در فضای باز در واحد سطح 19.4 تن می باشد که این محصول در محیط گلخانه ای 400 تن در هکتار برداشت خواهد شد و در محصول گوجه فرنگی نیز در فضای باز 37.6 تن در هکتار فراوری می گردد که در محیط گلخانه ای به 300 تن خواهد رسید.

وی اضافه نمود: با توجه به اطلاع رسانی اجرا شده در مورد واگذاری واحدهای شهرک گلخانه ای سپهر در ماه های گذشته همانگونه که انتظار می رفت با استقبال چشمگیر متقاضیان که بیشتر آنان فارغ التحصیلان بخش کشاورزی وفراوریکنندگان مطرح در این زمینه بودند، روبرو شدیم که این امر نشان دهنده مطلوبیت شهرک های گلخانه ای از منظر کارشناسان و فراوریکنندگان این بخش بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: به زودی نیز عملیات احداث شهرک دیگر گلخانه ای در شهرستان نظرآباد شروع می گردد.

در استان البرز حدود 300 هکتار گلخانه کشت محصولات کشاورزی وجود دارد.

6156/ ‬ 6155

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 206

به "خبرنگاران فراوری محصولات گلخانه ای البرز 10 برابر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری محصولات گلخانه ای البرز 10 برابر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید