تور عمان: بیشترین بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش بهترین مقاله، تهران (پانا) - موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام نمود پیش بینی ها نشان می دهد حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با 165 میلی متر بارش، بالاترین مقدار بارندگی در هفته منتهی به 13 اسفند را خواهد داشت.

تور عمان: بیشترین بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش وزارت نیرو، موسسه تحقیقات آب با انتشار شرایط میانه/ بیشینه بارش ها در حوضه های اصلی آبریز اظهار داشت: برای هفته جاری، وقوع بارش ها برای منطقه ها محدوده رشته کوه های زاگـرس، غـرب و نـوار شـمالی کشور پیش بینی می گردد.

بعلاوه با توجه به منظره بارش پیش بینی شده برای هفته دوم، وقوع بارش ها در منطقه ها واقع در غرب، نوار شمالی، جنوب غرب، مرکز و محـدوده رشته کوه های زاگـرس مورد انتظار است.

در هفته منتهی به 13 اسفندماه شرایط بارش ها نسبت به هفته منتهی به 6 اسفند کمی تغییر دارد، به گونه ای که حداکثر بارش پیش بینی شده برای آن در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان خواهد بود آن هم با بیشینه 165 میلی متری که میانه بارش آن نیز 4 میلی متر است.

در این مدت، مقام دوم پربارش ترین حوضه آبریز کشور در اختیار حوضه آبریز دریاچه ارومیه با بیشینه 152 میلی متری و میانه 28 میلی متر خواهد بود. پس ازآن حوضه آبریز دریای خزر با بیشینه 127 میلی متری و میانه 25 میلی متر قرار خواهد داشت.

حوضه آبریز فلات مرکزی هم در هفته منتهی به 13 اسفندماه بیشینه بارش 73 میلی متری و میانه بارش 5 میلی متری خواهد داشت و پس ازآن حوضه آبریز قره قوم با بیشینه 31 میلی متری قرار خواهد گرفت.

در هفته منتهی به 13 اسفندماه، حوضه آبریز مرزی شرق بیشینه بارش به اندازه 10 میلی متر و میانه 1 میلی متری را خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2037

به "تور عمان: بیشترین بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان: بیشترین بارش در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید