نمره قبولی برای جودو در باکو

به گزارش بهترین مقاله، اگرچه ناکامی و حذف های ادامه دار جوادمحجوب در رقابت های جهانی باکو باحذف او از گردونه جهانی تکمیل شد، اما قطعا محجوب یکی از پتانسیل های توانمند این رشته رزمی است که هنوز هم می توان به او امیدوار بود.

نمره قبولی برای جودو در باکو

به گزارش خبرنگاران ، رضا عباسپور - اگرچه شکست و حذف های ادامه دار جوادمحجوب در رقابت های دنیای باکو تکمیل شد و کام شیرین اهالی این رشته را اندکی در باکو تلخ کرد، اما درخشش ملایی و بریمانلو نمره قبولی را برای جودوی ایران در رقابت های دنیای بدنبال داشت. شاید کمتر کسی باور داشت که تیم سه نفره اعزامی جودوی ایران به رقابت های دنیای 2018 باکو بدرخشد و با کسب 2 نشان ارزشمند دنیای، (یک برنز توسط محمدبریمانلو و یک طلا توسط سعید ملایی) با دشت یک نتیجه ایده آل و کسب عنوان چهارمی مسابقات قهرمانی دنیا به کار خود انتها دهد. اما این اتفاق خوش و امیدوار نماینده برای جودوی ایران در رقابت های دنیای 2018 آذربایجان رخ داد تا شاگردان محمد منصوری با کسب نمره قبولی از رقابت های دنیای باکو سربلند و دست پرتر از همیشه به کشور برگردند. پرونده پیکارهای انفرادی جودوی قهرمانی بزرگسالان دنیا، در شرایطی انتها هفته گذشته در شهر باکوی آذربایجان بسته شد، که تیم 3نفره جودوی کشورمان با کسب 1نشان طلا و 1برنز بر سکوی چهارم دنیا ایستاد، رقابت هایی سنگین و فشرده که می توان به جرات مدعی شد یکی از باکیفیت ترین مسابقات قهرمانی دنیا نه تنها در رشته رزمی جودو، بلکه در بین تمامی رشته های ورزشی بود. زیرا وقتی در اوزان مختلف خصوصا اوزانی که بچه های جودوی ایران در آن مبارزه کردند، نیم نگاهی می اندازیم می بینیم که مثلا در برخی اوزان تعداد شرکت نماینده های حاضر در جدول وزنی بازی ها بیش حتی از مرز 90 جودوکار هم عبور می کرد! نکتیه جالب توجه دیگر در این خصوص مدعی بودن اغلب شرکت نماینده ها در اوزان مختلف این رشته رزمی است. یعنی اگر در یک وزن 90 شرکت نماینده حضور دارد اغلب این جودوکاران جزو مدعیان کسب مدال بودند و در دنیای جودو حرف برای گفتن داشتند. بنابراین این موضوع باعث می گردد ارزش و اعتبار مدالی که بچه های شایسته جودوی ایران در رقابت های دنیای برای ورزش ایران کسب کردند را بیشتر از قبل احساس کنیم. به هر حال این پیکارها، با حضور 758 جودوکار از 125 کشور به مدت 7روز پیگیری شد.

برای کاروان سه نفره جودوی ایران که با توپ پرعازم باکو گردیده بود، در وزن منهای 81 کیلوگرم، سعید ملایی جوان شایسته جودوی کشورمان.پس از استراحت در گام نخست، جودوکار کانادایی را در کمتر از 2دقیقه ایپون کرد و در ادامه حریف ایسلندی خود را در 14ثانیه از پیش رو برداشت. سومین برد ملایی برابر جودوکار پرتغالی رقم خورد، سعید جودو ایران در 44 ثانیه حریف خود را با ایپون بدرقه کرد و با پیروزی برابر جودوکار بلژیکی راهی نیمه نهایی شد. ملایی در مرحله نیمه نهایی حریف ترکیه ای خود را از پیش رو برداشت و در فینال با برتری برابر جودوکار قدرتمند ژاپنی دارنده نشان طلا آسیا به نشان طلا دست یافت.

در وزن منهای 73 کیلوگرم، محمد محمدی بریمانلو در گام نخست جودوکار کره شمالی را از پیش رو برداشت و در ادامه در زمان کمتر از 2دقیقه جودوکار قرقیزستانی را ایپون کرد. سومین پیروزی بریمانلو برابر جودوکار سوئدی رقم خورد، وی در مبارزه چهارم از سد حریف مولداویایی گذشت و در مبارزه پنجم جودوکار گرجستانی را در 13 ثانیه ایپون کرد و راهی نیمه نهایی شد. بریمانلو در مرحله نیمه نهایی مغلوب جودوکار قدرتمند کره جنوبی دارنده عنوان قهرمانی آسیا و نشان برنز دنیا در سال 2017 شد و با شکست جودوکار مغولستانی صاحب گردن آویز برنز شد. 2 مدال ارزشمندی که قطعا جان و روح تازه ای را به کالبد جودوی ایران دمید. نفسی تازه که می تواند حال جودوی ایران را دوباره در دنیای این رشته رزمی خوب کند.

اما داستان شکست ها و ناکامی جواد محجوب جودوکار با اخلاق اما بدشانس وزن به اضافه 100کیلوگرم کشورمان اندکی شیرینی وصف ناپذیر کاروان جودوی ایران را در باکو تلخ کرد. جواد محجوب بعد از بازگشت دوباره اش به دنیای قهرمانی و رشته رزمی جودو، آغاز و آغاز پرقدرتی داشت اما رفته رفته انگیزه محجوب بعد از ناکامی هایی که در تورنمنت های مختلف گریبانش را گرفت، کمتر از قبل شد. نتیجه این بی انگیزگی ناکامی در بازی های آسیایی اندونزی و بعد از آن حذف از مسابقات دنیای 2018 باکو بود. جواد اگرچه بعد از درخشش بریمانلو و ملایی توقع می رفت که سومین مدال آوردنیای جودوی ایران و تکمیل نماینده موفقیت های قابل تحسین کاروان سه نفره ایران در آذربایجان باشد. اما او برخلاف آنچه انتظار می رفت با قبول شکست برابر نایب قهرمان جوانان دنیا از کشور تاجیکستان از دور مسابقات دنیای حذف شد. حذف محجوب می تواند تلنگری جدی برای او و کادرفنی باشد تا با یک بازنگری دقیق نسبت به شرایط فنی و روانی این قهرمان خوش اخلاق، وضعیت محجوب را برای بازگشت به روزهای اوج و حضور موفق در دنیای جودو به روز نمایند.

5، 800

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 7 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 9

به "نمره قبولی برای جودو در باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمره قبولی برای جودو در باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید