عامل متمایزکننده افراد بانشاط، ایمان به خود است

به گزارش بهترین مقاله، یک روان شناس گفت: عامل متمایز کننده افراد بانشاط، ایمان به خود است.

عامل متمایزکننده افراد بانشاط، ایمان به خود است

اکبر قاسمی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: تنها عامل متمایز کننده افراد با نشاط، آرام، جسور، موفق، اسطوره و پیشتاز از سایرین، به خاطر ایمانی شکست ناپذیر به خود و ایمان به خداوند است؛ در واقع این ایمان قادر است که هر ترسی را نادیده بگیرد و مانند نوری در دل تاریکی قلب و ذهن رفتار کند.

این روانشناس ادامه داد: وقتی که انسان تنها منبع قدرت مطلق را نیروی خداوندی بداند و به این یقین برسد که خلقت، محافظت و راهنمایی همه موجودات در سیطره قدرت خداوند است، آن گاه انسانی می گردد که قادر است در زندگی معجزه کند؛ چراکه نیرویی را باور نموده که مدیریت همه دنیا در دست او است.

وی اضافه کرد: وقتی پای این جنس از ایمان در میان باشد، غم ها، نگرانی ها و ترس ها وجود فرد را ترک می نماید؛ در واقع مشکل خود ترس نیست، بلکه قدرت دادن به ترس است. چون رشد همیشه در قالب یک ترس به وجود می آید و زمانی که انسان با قدرت و نیروی ایمان، به دل ترس ورود کند، آن را از خود دور می نماید. همان طور که با نگاه به ترس های فلج کننده گذشته، درمی یابیم که بی جهت استرس را بر خود مستولی نموده بودیم.

قاسمی توضیح داد: کافی است انسان هنگام ترس و نگرانی، نیرویی را به یاد بیاورد که تمام هستی را آفریده و همواره محافظت و راهنمایی هر جنبده ای در سیطره قدرت او است. ایـمـان است که زندگی را در جان ما فراخی و شادی می بخشد، ما را نسبت به دنیا هستی ونظام حاکم بر آن خوشبین می سازد، از اضطراب و بحران های درونی می رهاند و فضایل اخلاقی وانسانی را پرورش می دهد، در حالی که انسان بی ایمان از این مواهب بی بهره است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 38

به "عامل متمایزکننده افراد بانشاط، ایمان به خود است" امتیاز دهید

1 کاربر به "عامل متمایزکننده افراد بانشاط، ایمان به خود است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عامل متمایزکننده افراد بانشاط، ایمان به خود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید