خارجی ها را کنار می گذارند، چشمی می رود

به گزارش بهترین مقاله، هم شفر از چشمی رضایت کافی ندارد و هم خود روزبه بارها اعلام نموده که می خواهد در نیم فصل از استقلال جدا گردد و همه این ها باعث شده که این بازیکن در یک قدمی جدایی از استقلال در نیم فصل قرار داشته باشد.

خارجی ها را کنار می گذارند، چشمی می رود

به گزارش خبرنگاران ، بازگشت سه بازیکن مصدوم استقلال و احتمال اضافه شدن آن ها به لیست تیم در نیم فصل دوم، سه بازیکن استقلال را در معرض جدایی از تیم قرار داده است. شفر باید یکی از مهم ترین تصمیم های فوتبالی اش در استقلال را بگیرد و این سه بازیکن را انتخاب کند. با همه ضررهای مالی که خارج کردن نام دو بازیکن خارجی تیم از لیست دارد اما به نظر می رسد خروج آن ها بهترین تصمیم برای استقلال باشد. روزبه چشمی، سومین بازیکنی است که این روزها هم شفر به جدایی اش بی تمایل نیست و هم خودش زمزمه های رفتن سر داده و احتمالاً نیم فصل دوم در ترکیب استقلال نخواهد بود.

بازگشت مصدومان استقلال، بعد از یک نیم فصل دوری و بدشانسی، در حکم امید دوباره است برای آبی ها. برای استقلالی که یک نیم فصل تمام از ضعف خط حمله اش آسیب دیده و تا اینجای کار در 11 بازی صورت گرفته تنها 9 گل زده است. حالا داریوش شجاعیان، مرتضی آقاخان و محسن کریمی بعد از بهبود مصدومیت شان تمرینات بدنسازی شان را همراه با تیم شروع نموده اند. آن ها که به دلیل همین مصدومیت از لیست بازیکنان استقلال خارج شده بودند، حالا برای بازگشت به لیست اسامی بازیکنان تیم آماده می شوند.

آن ها روند درمانی خوبی را سپری نموده اند و در مدت زمان باقی مانده تا شروع نیم فصل دوم نیز به شرایط مطلوب خواهند رسید. بازگشت این سه بازیکن اما به خروج سه بازیکن از لیست فعلی منجر خواهد شد و انتخاب این سه بازیکن خروجی و جایگزینی این مصدومان بهبود یافته، شاید یکی از مهم ترین تصمیم های شفر در استقلال باشد که سرنوشت این تیم در نیم فصل دوم را معین می نماید. ---

نیم فصل دوم برای استقلال اما نیم فصل حساسی است. آن ها با همه هزینه ای که برای پر کردن جای خالی بازیکنان جدا شده انجام دادند، نتوانستند انتظارها را برآورده نمایند و زیر بار انتقادها ماندند. خط حمله استقلال، هرگز آن خط حمله ای نشد که انتظارش می رفت و تیم نتوانست در قامت یک مدعی ظاهر گردد.

حالا همه نگاه ها به شفر دوخته شده و لیستی که قرار است برای نیم فصل دوم به باشگاه تحویل بدهد. مصدومانی که یک نیم فصل تمام، خریدشان در عین ناکارآمدی باشگاه را در معرض نقدها قرار داده بود و حالا در آستانه بازگشت قرار دارند.

آیا شفر حاضر می گردد هر سه آن ها را به تیم اضافه کند و در مقابل سه مهره فعلی اش را از لیست خارج کند؟ با چه ترکیبی او می خواهد تیم جدیدش را ببندد؟ کدام بازیکن می رود و به جای او چه کسی می آید؟ پاسخ این سوالات، سرشروع مسیری است که استقلال قرار است طی کند.

مرتضی آقاخان، محسن کریمی و داریوش شجاعیان، سه بازیکن هجومی در خط حمله هستند که با آمدن آن ها خط حمله استقلال دستخوش تغییراتی جدی می گردد.

---الحاجی گرو، شاید اولین گزینه استقلالی ها برای خروج از لیست باشد. کسی که به هزار امید قرار بود جایگزین تیام گردد اما هرگز نتوانست انتظارها را برآورده کند. خیلی ها فرصت اثبات توانایی های گرو را تا نیم فصل می دانستند و گرچه علی خطیر، به عنوان معاون ورزشی باشگاه چند هفته پیش تأکید نموده بود که باشگاه تصمیمی برای کنار گذاشتن خارجی ها ندارد اما به نظر می رسد که شفر برای بهبود اوضاع تیمش، چاره ای جز این ندارد که او را با همه ضررهایی که می تواند برای باشگاه داشته باشد، از تیم کنار بگذارد. ---

مارکوس نویمایر هم خارجی دیگر استقلال است که از خریدهای ناموفق باشگاه استقلال به حساب می آید. نویمایر جانشین سرور شد و بر خلاف تیام و گرو که جانشین ارزانتر از بازیکن سابق بود، نویمایر با مبلغی سنگین تر به استقلال آمد تا آبی ها در این مورد حتی صرفه جویی نیز ننموده باشند. این بازیکن سوییسی آلمانی بارها انتقاد طرفداران را در پی داشت و حالا خیلی ها در انتظار تصمیم شفر برای کنار گذاشتن او هستند. ---

علاوه بر این دو خارجی اما یک بازیکن دیگر هم به احتمال زیاد از لیست بازیکنان استقلال کنار گذاشته خواهند شد. در واقع در تمام هفته های گذشته زمزمه هایی از جدایی دو خارجی استقلال بوده اما اینکه شفر، چه کسی را به عنوان سومین خروجی تیمش انتخاب می نماید، ابهامی است که به خصوص در روزهای اخیر واضح تر از قبل شده است. با توجه به ناراحتی شفر از روزبه چشمی به دلیل مسائل انضباطی و عملکرد فنی ضعیف این بازیکن در نیم فصل اول، به احتمال قوی این بازیکن در لیست خروجی تیم قرار خواهد داشت.

زمزمه هایی هم که از باشگاه استقلال شنیده می گردد، نشان از این دارد که هم شفر از چشمی رضایت کافی ندارد و هم خود روزبه بارها اعلام نموده که می خواهد در نیم فصل از استقلال جدا گردد و همه این ها باعث شده که این بازیکن در یک قدمی جدایی از استقلال در نیم فصل قرار داشته باشد.

البته با توجه به مصدومیت های طولانی آقاخان، شجاعیان و کریمی، نمی توان انتظار داشت که آن ها هم به محض ورود به ترکیب تیم، معجزه ای خلق نمایند و خط حمله آتشینی برای استقلال بسازند اما آنچه مسلم است طرفداران، شفر و حتی برخی از مسوولان باشگاه از عملکرد گرو، نویمایر و چشمی هم راضی نیستند و ترجیح می دهند به نیروهای تازه نفس اعتماد نمایند تا آزموده های قبلی را دوباره بیازمایند.

هم شفر و هم باشگاه به خوبی می دانند که نیم فصل دوم، فرصت آزمون و خطا برای استقلال وجود ندارد و دو هفته باقی مانده تا نیم فصل و نقل و انتقالات زمستانی، آخرین فرصت آبی ها برای بازگشت به روزهای خوب است. پس بهتر است که بیشترین بهره را از این مدت زمان پیش رو ببرند.

1 - 10

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 12 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 51

به "خارجی ها را کنار می گذارند، چشمی می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارجی ها را کنار می گذارند، چشمی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید