انتقاد از تفسیرهای تنگ نظرانه در اعطای تسهیلات و گارد بانک ها

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران، سی وچهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان کرمانشاه عصر امروز یکشنبه به ریاست راهنمایی حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه برگزار گردید.

انتقاد از تفسیرهای تنگ نظرانه در اعطای تسهیلات و گارد بانک ها

این جلسه هفت دستور کار داشت که بیشتر وقت جلسه به آنالیز دو دستور کار اعطای تسهیلات اشتغال خانگی و تسهیلات نهادهای حمایتی در حوزه اشتغال اختصاص یافت؛ طبق روال معمول و همیشگی این جلسات ابتدا حسن عزیزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به ارائه آخرین گزارش وضعیت عملکرد بانک ها در اعطای تسهیلات اشتغال پرداخت.

بر اساس گزارش ارائه شده از اعتبارات سال 96 در مورد قانون مشاغل خانگی که 28 میلیارد تومان بود بانک ها هنوز 19 میلیارد تومان آن را پرداخت نموده بودند؛ یعنی بعد از گذشت 9 ماه از سال 97 اعتبارات سال 96 هنوز سرگردان بوده و جذب نشده است، با این تفاسیر تکلیف اعتبارات سال 97 هم حتما سال آینده معین می گردد!

این اعتبار جذب شده بر اساس اظهارات مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه 3000 شغل جدید ایجاد نموده است؛ کمترین جذب اعتبارات مربوط به بانک توسعه تعاون بود که حدود 58 درصد اعتبارات را جذب نموده است.

حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه اما از این روند کند اعطای تسهیلات انتقاد کرد و گفت: این کار باید با سرعت بیشتری انجام گردد.

وی توضیح داد: با این وضعیت بیکاری استان کرمانشاه در بحث اعطای تسهیلات و ایجاد فرصت های شغلی باید بانک ها با دستگاه های اجرایی همکاری بیشتری داشته باشند.

بانک های عامل هر کدام در پاسخگویی به مسائل مطرح شده توسط مسئولان اجرایی بهانه هایی را مطرح می کردند که برای معاون استاندار قابل پذیرش نبود و داد وی را درآورد.

حاتمی به شدت از عملکرد سلیقه ای بانک ها در اعطای تسهیلات انتقاد کرد و لفظ تفسیرهای تنگ نظرانه را برای این کار بانک ها به کار برد و گفت: در مورد اعطای تسهیلات همه ما به قانون پایبندیم و در برابر بی قانونی حساس هستیم، اما این تفسیرهای تنگ نظرانه بانک ها را نمی پذیریم و از این به بعد با دقت بیشتری عملکرد آنها را پیگیری می کنیم.

همچنین یکی دیگر از موارد مورد بحث در این جلسه تناقض آمار اعلامی عملکرد بانک ها در بحث پرداخت ها از سوی اداره کار و بانک ها بود که این موضوع نیز با واکنش انتقادی حاتمی روبرو بود و وی خواهان دقت بیشتر در این مورد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 87

به "انتقاد از تفسیرهای تنگ نظرانه در اعطای تسهیلات و گارد بانک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از تفسیرهای تنگ نظرانه در اعطای تسهیلات و گارد بانک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید