اخطاریه سازمان هواشناسی نسبت به سیلاب ناگهانی در استان های خزر

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران، در این اخطاریه آمده است: به اطلاع می رساند به سبب شمالی شدن جریانات روی دریای خزر از ظهر امروز (20 مهر) تا اوایل روز شنبه بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، احتمال آب گرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در مسیل ها و رودخانه های استان های سواحل خزر وجود دارد و همچنین پیش بینی می گردد که شدت بارش باران در شرق استان مازندران و غرب استان گلستان باشد.

اخطاریه سازمان هواشناسی نسبت به سیلاب ناگهانی در استان های خزر

از این رو توصیه می گردد برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی سازمان های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته گردد، همچنین به هموطنان در مناطق مذکور توصیه می گردد که از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری نمایند.

بنابر گزارش ایسنا، همچنین به گفته احد وظیفه - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی- طی فردا و پس فردا (21 و 22 مهر) در نوار شمالی کشور دمای هوا 4 تا 7 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و بارش برف در ارتفاعات البرز پیش بینی می گردد.

به علاوه از فردا و پس فردا مسیر جاده های کوهستانی سواحل خزر به استان های مجاور به ویژه گردنه ها مه آلود است. گفتنی است که از امروز (20 مهر) تا یکشنبه (22 مهر) با شمالی شدن جریانات، برای نوار شمالی کشور افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 24

به "اخطاریه سازمان هواشناسی نسبت به سیلاب ناگهانی در استان های خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخطاریه سازمان هواشناسی نسبت به سیلاب ناگهانی در استان های خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید