آمار شکایت از تشعشعات رادیویی، اثر امواج بر بیماری ثابت نشده است

به گزارش بهترین مقاله، غلامرضا خاکسار در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه آنالیز ها نشان می دهد که مردم از نصب آنتن های تلفن همراه و سایر تجهیزات رادیویی به دلیل تشعشعات این تجهیزات نگرانند، گفت: از سال 80 تاکنون شاهد روند صعودی میزان شکایات از تشعشعات امواج رادیویی و الکترومغناطیسی در کشور هستیم.

آمار شکایت از تشعشعات رادیویی، اثر امواج بر بیماری ثابت نشده است

وی ادامه داد: طی 6 ماهه اول سال جاری 370 مورد شکایت از این تشعشعات به ثبت رسیده و این در حالی است که در سال 96 میزان کل شکایات در یک سال 587 مورد بوده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی رگولاتوری با بیان اینکه میزان شکایات از تشعشعات بر مبنای پراکندگی کل سطح جغرافیایی کشور است، اضافه نمود: اگرچه اثرات حرارتی امواج الکترومغناطیسی، موضوعی ثابت شده است اما تاکنون اثر این امواج بر بیماری ها ثابت و تائید نشده است.

خاکسار با تأکید بر اینکه با این حال برای کاهش نگرانی های مردم، رگولاتوری سامانه های پایش امواج را در برخی نقاط کشور نصب نموده و به زودی این سامانه ها افزایش نیز پیدا خواهد نمود، گفت: سامانه پایش امواج بر مبنای تراکم جمعیت، حساسیت مناطق، آسیب پذیری افراد و میزان نگرانی مردم بر مبنای تعداد شکایات منطقه مورد نظر نصب شده است.

وی توضیح داد: آنالیز ها نشان می دهد که در مرکز و شرق تهران، میزان نگرانی از نصب تجهیزات رادیویی بیشتر بوده و بر این مبنا سامانه های پایش را در مناطق بیشتری نصب نموده ایم.

مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی رگولاتوری اظهار داشت: این سامانه ها به صورت آنلاین امواج الکترومغناطیسی را سنجش و رصد می نمایند و تاکنون حتی یک نمونه هم که نزدیک به سطح استاندارد (28 ولت بر متر) است، مشاهده نشده است.

به گفته خاکسار، امواج ساطع شده از تجهیزات منصوبه در مکان های مختلف، کمتر از 5 ولت بر متر بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد منابع انتشار امواج و فاصله آن از منبع انتشار در سامانه های پایش رگولاتوری اندازه گیری می گردد، اضافه نمود: دستگاه های پایش امواج در نقاطی نصب می گردد که بالاترین حد تشعشع را دارد.

مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس های رادیویی رگولاتوری گفت: با این وجود مردم می توانند شکایت خود را از تجهیزات نصب شده در سطح کشور به صورت آنلاین و به وسیله سامانه تلفنی (195) و یا سامانه پیامکی (6000195) به رگولاتوری اعلام نمایند. در همین حال مراجع وزارت بهداشت نیز آماده پاسخگویی و ثبت شکایت در این مورد هستند و به تمامی شکایات از سوی رگولاتوری پاسخ داده می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 27

به "آمار شکایت از تشعشعات رادیویی، اثر امواج بر بیماری ثابت نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار شکایت از تشعشعات رادیویی، اثر امواج بر بیماری ثابت نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید