4 تکنیکی که زندگی افراد متضاد را شیرین و جذاب می کند

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران - ترجمه از یگانه سهرابی: عشق و یا عاشق شدن پدیده ساده ای است. اما حفظ کردنِ آن رابطه امر بسیار سختی است. در ادامه می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که به راستی چرا افراد متضاد همدیگر را جذب می کنند و در زندگی با چالش های زیادی روبرو می شوند؟ همچنین راهکارهایی که باعث می شوند افراد متضاد بتوانند از تفاوت های یکدیگر لذت ببرند را شرح خواهیم داد.

4 تکنیکی که زندگی افراد متضاد را شیرین و جذاب می کند

برای این که بتوانیم این مبحث را به طور کامل برایتان توضیح دهیم، به داستان یک زندگی خیالی می پردازیم که در آن علی و لیلی زن و شوهر ولی افراد متضادی هستند، و همین تضادها باعث به وجود آمدن چالش هایی در زندگی آن ها شده است. با ما همراه باشید.

لیلی و علی در آغاز زوج شیرینی به نظر می آمدند، اما در ادامه با بروز پاره ای از مسائل و مسائل کم کم از یکدیگر ناامید شدند. آن ها با یکدیگر همکار هستند و از ابتدا هیچ مشکل و یا مانعی بر سر راه علاقه شان نداشتند و از این رو در همان اولین ملاقات، به یکدیگر علاقه پیدا کردند. اوایل همه چیز خوب پیش می رفت تا جایی که ناگهان متوجه شدند تفاوت های شگرفی با یکدیگر دارند! و این آغاز داستان است.

چالش هایی که از تفاوت ناشی می شوند

تضاد انسان ها با یکدیگر سبب جذبشان می شود. بنابراین در بیشتر مواقع افراد متضاد یکدیگر را جذب می کنند، اما این نوع از عشق همواره با چالش هایی همراه است. به همین خاطر این تفاوت ها و تضادها باعث شده که علی و لیلی از هم دور شوند. به گونه ای که حتی چیزهایی کوچکی مثل رزرو کردن یک میز در رستوران می تواند مشکل ساز شود.

لیلی معتقد است که رزرو کردن یک میز سبب آرامش خاطر او می شود و دیگر لازم نیست برای صرف شام در یک صف طولانی منتظر بمانند. اما در مقابل، علی اصلاً به این قضیه به صورت جدی نگاه نمی کند. او فکر می کند که بهتر است اندکی آینده را نادیده بگیرند و در زندگی فی البداهه عمل کنند.

به همین خاطر علی در این شرایط می گوید: می توانیم به رستوران های دیگری برویم اما نظر لیلی این است: من فقط می خواهم با رزرو کردن یک میز از هدر رفتن وقتمان جلوگیری کنیم

وقت شناسی و نظم

هر دوی این مسائل می توانند بسترهای بسیار مناسبی برای مسائل بین زوج ها و افراد متضاد را فراهم کنند. آن ها عاشق یکدیگر هستند، اما لیلی متوجه نمی شود که چرا علی اینقدر نسبت به برنامه ریزی بی ملاحظه است. تیم هم متوجه نمی شود که چرا لیلی نمی تواند اندکی با جریان آب همراه شود.

چیزی که آن ها نمی دانند این است که هردوی آن ها اخلاقیات و صفات یکدیگر را بر اساس استانداردهای خودشان محاسبه می کنند و غالب افراد متضاد در برخورد با تفاوت های یکدیگر چنین واکنشی از خود نشان می دهند.

ما محصول صفات و اخلاقیاتمان هستیم

علی در یک خانواده بسیار آسان گیر به دنیا آمده و رشد کرده است. او به عنوان کوچک ترین بچه در میان سه تن از خواهران و بردارانش، متوجه آسان گیری بیشتری از سمت والدینش شده است. اما با این حال علی فرد بسیار باهوشی است، اما از نظم بهره زیادی نبرده است. علی رغم این مسئله، او به علوم کامپیوتری علاقه وافری دارد. پس انگیزه او سبب شده که شغل رویایی خود را به عنوان یک مهندس کامپیوتر به دست بیاورد.

علی روح آزادی دارد. او همان راهی را انتخاب می کند که قلبش به او می گوید. او با شغل و زندگی ای که در حال حاضر دارد، شاد است. از آنجایی که فکر می کند استانداردهایش مسئله ای ندارند، از جایگاه فعلی اش راضی است.

اما لیلی در بخش دیگر ماجرا، در یک خانواده سخت گیر به دنیا آمده است. او بزرگترین فرزند خانواده اش است، پس فشار پدر و مادرش همواره بر روی او بوده تا بتواند الگوی خواهر و برادران کوچکترش باشد. او دوست دارد همه چیز طبق نقشه پیش برود و شدیداً منظم است.

لیلی به عنوان یک دانش آموز منظم و کوشا وارد یک دانشگاه بسیار عالی شد. نهایتاً به عنوان یک مدیر مالی در شرکتی که تیم در آن کار می کند، مشغول به امرار معاش شد. فردی بسیار منظم، که سخت کار می کند تا از نظم حاضر در میان پدیده ها مطمئن شود. او شغل خوبی دارد و از زندگی و استانداردهایش بسیار راضی است.

بنابراین استانداردهای ما از نحوه تربیت ما ناشی می شود

هر کدام از خانواده های ما عملکرد متفاوتی داشته اند، و متضاد بودن افراد یک امر کالا طبیعی است. ما محصولی از محیط تربیتی مان هستیم. این که والدین ما چگونه تربیتمان کرده اند می تواند به خوبی استاندارد های ما را توضیح بدهد، و این استانداردها صفات و اخلاقیاتی خاص را پدید می آورند.

1 - چیزی که برای شما درست است، برای معشوقه تان غلط است

ممکن است شما متوجه انجام این کار نشوید، اما اگر به خاطر رفتار و استانداردهای معشوقه تان عصبانی هستید، پس باید این مسئله را بر گردن استانداردهای خودتان بیندازید!

از آن جایی که علی فرد وقت شناسی نیست، واضح است که لیلی را عصبانی می کند. رفتارهای سرد و غیر صمیمی لیلی نیز تلویحاً برای علی ناراحت کننده هستند و حتی شاید باعث شوند که علی احساس کند به او توهین شده است.

بنابراین شما نمی توانید قضاوت کنید که روش شما می تواند برای تمام افراد کره زمین از جمله معشوقه تان جواب بدهد. انتظارات شما از معشوقه تان می تواند بار سنگینی را به روی دوش او بگذارد. آن ها فکر می کنند که فشار مضاعفی بر روی دوششان است و احساس می کنند که باید تغییر کنند، در غیر این صورت به اندازه کافی برای شما خوب نیستند.

2 - بپذیرید، احترام بگذارید و قدردانی کنید

تجربیات زندگی شما کاملاً خاص و بی همتا هستند. هیچ کس نمی تواند تجربیات و صفات پرورش یافته شما را داشته باشد، بنابراین هرکسی به طور خاصی تکامل پیدا می کند. چیزی که برای شما جواب می دهد، ممکن است اصلاً به درد فرد دیگری نخورد. پس لازم است که در برخورد با افراد متضاد زندگی مان، ذهن خود را باز بگذاریم. اگر چیزی برای دیگران بهتر کار می کند، ما حق قضاوت آن ها را نداریم. سعی کنید پس همواره سعی کنید که دلایل صفات دیگران را درک کنید.

3 - جای قضاوت را با توضیح عوض کنید

اگر متوجه شدید که معشوقه شما کارهایش را به طرز متفاوتی انجام می دهد، پس در این باره از او سوال کنید. بدین شکل، درک بهتری از یکدیگر پیدا خواهید کرد.

لیلی باید به علی توضیح بدهد که چرا نیاز دارد تا همه کارهایش بر طبق نقشه پیش بروند. علی هم در مقابل باید به او توضیح بدهد که چرا دوست ندارد که تمام حرکات ریز و درشتش طبق نقشه پیش بروند. فهم و درک متقابل، کلید حل ماجراست.

4 - تفاوت ها را بپذیرید، برای تغییر آماده باشید

وقتی با افراد متضاد و شخصیت های متفاوتی رو به رو می شوید، باید به آن ها احترام بگذارید. لیلی باید به فی البداهه عمل کردن علی احترام بگذارد، در مقابل علی هم باید به استواری لیلی احترام بگذارد. این ها شخصیت ها و صفاتی هستند که نمی توانند تغییر کنند. همواره در نظر داشته باشید همین افراد متضاد هستند که زندگی مشترک را جذاب و متنوع می کنند.

اما، می توانند اندکی ویرایش شوند. مصالحه کاری است که باعث می شود تفاوت ها به جدایی ختم نشوند. اعمال تمامی این ویرایش ها نباید به مسابه یک فداکاری تلقی شوند. زوج های عاشق با آن که افراد متضادی هستند، اما همواره حاضرند تا به خاطر یکدیگر تغییر کنند تا بتوانند رابطه شان را عمیق تر و قوی تر کنند.

هیچ زوجی نمی توانند دقیقا شکل یکدیگر باشند، اما همین مسئله است که رابطه ها را جذاب کرده است. تفاوت های میان خود را در آغوش بگیرید تا از ناامیدی حذر کرده و رابطه شادی داشته باشید.

منبع: lifehack

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 203

به "4 تکنیکی که زندگی افراد متضاد را شیرین و جذاب می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 تکنیکی که زندگی افراد متضاد را شیرین و جذاب می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید