13 مهر مذاکرات هسته ای کره شمالی با آمریکا از سر گرفته می گردد

به گزارش بهترین مقاله، یک دیپلمات ارشد کره شمالی امروز (سه شنبه) اظهار کرد، پیونگ یانگ و واشنگتن توافق نموده اند تا مذاکرات هسته ای خود را در تاریخ پنج اکتبر (13 مهر) از سر بگیرند.

13 مهر مذاکرات هسته ای کره شمالی با آمریکا از سر گرفته می گردد

به گزارش خبرنگاران، این خبر در پی تعلیق چند ماهه مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی که بر مبنای آن قرار است تحریم های واشنگتن در ازای خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ برداشته گردد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چوئه سون هوی، معاون اول وزیر امور خارجه کره شمالی، اظهار کرد، توافق شده که واشنگتن و پیونگ یانگ در تاریخ چهار اکتبر ارتباطات مقدماتی را برقرار نموده و سپس در پنجم اکتبر مذاکرات سطح کاری را از سر بگیرند.

این دیپلمات ارشد کره شمالی در بیانیه ای که از سوی خبرگزاری رسمی این کشور انتشار یافت، نسبت به نتیجه نشستها اظهار خوشبینی کرد اما اشاره ای به این که این مذاکرات قرار است کجا برگزار گردد، نکرد.

چوئه در بیانیه خود توضیح داد: انتظار من این است که مذاکرات در سطح کاری باعث تسریع توسعه مثبت روابط آمریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره گردد.

در پی شکست در نشست میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه فوریه گذشته در ویتنام مذاکرات هسته ای میان دو کشور در حالت بن بست نهاده شد. این اتفاق بعد از آن افتاد که آمریکا درخواست کره شمالی برای برداشته شدن تحریمها در سطحی گسترده در ازای چشم پوشی از بخشی از قابلیتهای هسته ای خود را رد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 740

به "13 مهر مذاکرات هسته ای کره شمالی با آمریکا از سر گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 مهر مذاکرات هسته ای کره شمالی با آمریکا از سر گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید