کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستورالعمل رای گیری استیضاح ترامپ را تصویب کرد

به گزارش بهترین مقاله، دموکرات های کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا رهنمودهایی برای کنترل تصویب مفاد فرایند استیضاح علیه دونالد ترامپ به تصویب رساندند که زمینه رای گیری امروز (چهارشنبه) را فراهم می نماید.

کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستورالعمل رای گیری استیضاح ترامپ را تصویب کرد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری هیل، براساس این دستورالعمل ها، مفاد استیضاح برای شش ساعت مورد بحث قرار می گیرد و این زمان به طور مساوی میان دموکرات ها و جمهوری خواستار تقسیم می گردد. این مباحثه از سوی دموکرات و جمهوری خواه ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به عبارتی جرولد نادلر و داگ کالینز کنترل خواهد شد.

نادلر یا معاون او همچنین قادر به در نظر دریافت قطعنامه انتصاب و مجوز دادن به مدیران برای محاکمه استیضاح ترامپ پس از تصویب این قانون هستند که این امر سیگنالی است که مرحله بعدی استیضاح در مجلس سنا به زودی شروع خواهد شد.

دستورالعمل ها پس از بحث 10 ساعته در کمیته قوانین به تصویب رسید و طی آن رهبران این هیات قضایی استدلال پایانی خودشان را مطرح کردند. اندکی پیش از تصویب آن، جمهوری خواستار برای دستکاری آن کوشش کردند و تاکید می کردند که دموکرات ها برای استیضاح ترامپ عجله به خرج می دهند و چنین تحقیقی به زمان بیشتری برای بحث احتیاج دارد. با این حال جیم مک گاورن، رئیس کمیته قوانین مخالف چنین دیدگاهی بود و گفت فرصت کافی به اعضا داده می گردد.

اصلاحیه دوم که از سوی یک جمهوری خواه دیگر مطرح شد، در کوشش بود تا این اختیار را به جمهوری خواستار بدهد تا دادرسی استیضاح خودشان را برگزار نمایند. این دو پیشنهاد با رای اکثریت دموکرات ها بازنده شد. جلسات در کمیته قوانین، آخرین سری از گردهمایی های علنی درباره استیضاح است که در کمیته های اطلاعاتی و قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، پیش از رسیدن به صحن علنی به تصویب رسید.

دموکرات ها که از سپتامبر تحقیق استیضاح را به جریان انداختند، استدلال می نمایند ترامپ از اختیاراتش سوء استفاده نموده است تا رهبران اوکراین را برای کسب اطلاعاتی علیه رقبای سیاسی خود تحت فشار قرار دهد و همچنین زمانی که دموکرات ها به دنبال آنالیز این موضوع بودند، در کار کنگره کارشکنی نموده است. آن ها تاکید دارند که استیضاح آخرین راه کنگره برای حفاظت از دموکراسی ایالات متحده از رئیس جمهوری است که به دریافت یاری خارجی برای تحریف یک انتخابات روی آورده است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان چند روز پیش، شروع فرایند استیضاح ترامپ را رسمیت بخشید و حالا امروز این امر در صحن علنی مجلس نمایندگان به رای گذاشته می گردد که با توجه به اکثریت دموکرات ها در آن پیش بینی می گردد این فرایند از سوی این مجلس تایید گردد. پس از آن این طرح به سنا برده می گردد و در آنجا باید دستکم 67 سناتور به آن رای دهند تا استیضاح ترامپ عملا تایید و شروع گردد، اما با توجه به اکثریت جمهوری خواستار در این مجلس کنگره، چنین امری محتمل به نظر نمی رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 643

به "کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستورالعمل رای گیری استیضاح ترامپ را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستورالعمل رای گیری استیضاح ترامپ را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید