کشف 70 تخته فرش دستباف قاچاق در میان محموله فرش ماشینی

به گزارش بهترین مقاله، ده ها تخته فرض دستباف که اظهارنامه صادراتی آن ها در یکی از گمرکات تهران تنظیم شده بود، در مرز خروجی گمرک شهید رجایی توسط نیروی انتظامی کشف شد.

کشف 70 تخته فرش دستباف قاچاق در میان محموله فرش ماشینی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، در روز های اخیر موضوع کشف ده ها تخته فرش دست بافت اظهار شده در یکی از گمرکات تهران، توسط نیروی انتظامی و گمرک شهید رجایی بندر عباس خبر ساز شده است.

چندی قبل یک شرکت فراوری کننده اقدام به اظهار تعدادی فرش ماشینی در یکی از گمرکات تهران نموده بود. در زمانِ خروج 546 تخته فرش ماشینی به وسیله گمرک شهید رجایی هرمزگان، پس از آنالیز های به عمل آمده توسط گمرک مذکور و پلیس امنیت مالی تعیین شد در میان این محموله، 70 تخته انواع فرش دستباف وجود داشته که در اظهارنامه و اسناد مربوطه ردی از آن ها دیده نشد.

بر این اساس و مطابق مکاتبه زیر با توجه به عدم اظهار فرش دستباف و عدم لحاظ ارزش آن به نظر موضوع مشمول بند ر ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد.

پیگیری ها نشان می دهد، اعلام جرم قاچاق در این پرونده نیز از سوی مدیر کل گمرک شهید رجایی انجام شده است.

با توجه به پرونده های اخیر به نظر می رسد سهم قاچاق خروجی و صادراتی نسبت به قاچاق ورودی شدت زیادی گرفته است. هرچند پیش از این هشدار های جدی برای نظارت دقیق تر بر محموله های صادراتی اقلام فراوری داخل و یارانه ای داده شده، اما بازهم شاهد کشف محموله های قاچاق صادراتی هستیم. در این بین نبود سیستم های نظارتی هوشمند و تقاطع گیری های سیستمی صادرات را به گلوگاه جدید قاچاق کالا تبدیل نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1226

به "کشف 70 تخته فرش دستباف قاچاق در میان محموله فرش ماشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 70 تخته فرش دستباف قاچاق در میان محموله فرش ماشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید