کشف مواد شیمیایی خطرناک در تأسیسات نفتی الزهرانی لبنان

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران، شورای عالی دفاع لبنان امروز در نشست اضطراری خود که به ریاست میشل عون رئیس جمهور لبنان و با حضور حسان دیاب نخست وزیر پیشبرد امور برگزار گردید، وزیر انرژی لبنان را مکلف کرد که در هماهنگی با سایر نهادها و وزارتخانه های مربوطه به ویژه کمیسیون انرژی اتمی لبنان، تدابیر لازم را برای انبار کردن مواد بسیار خطرناک پس از خارج کردن آنها از تأسیسات هسته ای و سایر مکان ها اتخاذ کند.

کشف مواد شیمیایی خطرناک در تأسیسات نفتی الزهرانی لبنان

حسان دیاب نخست وزیر لبنان در این نشست اضطراری با اشاره به اینکه لبنان در حال عبور از شرایطی استثنایی در تمام سطوح بهداشتی، مالی، اجتماعی و معیشتی است، گفت: گزارش [شرکت آلمانی] کومبی لیفت (COMBILIFT) که از اداره امنیت عمومی دریافت کردم، از وجود مواد شیمیایی خطرناک در انبار تأسیسات نفتی الزهرانی خبر می دهد. پس از آنالیز کارشناسان کمیسیون انرژی اتمی لبنان روشن شد که آنها مواد هسته ای بسیار خالص هستند که وجود آنها خطرناک است.

لازم به ذکر است، مقام های لبنانی 30 آبان ماه سال گذشته با شرکت آلمانی کومبی لیفت برای جمع آوری و تخلیه 52 کانتینر حامل مواد شیمیایی بسیار خطرناک در بندر بیروت یک قرارداد امضا کردند. در پی امضای این قرارداد، اواسط بهمن ماه سال گذشته عملیات جمع آوری و تخلیه این محموله به سرانجام رسید و سفارت آلمان خاطرنشان کرد که این محموله که بیش از یک دهه از وجود آن در بندر بیروت می گذشت، با کشتی به آلمان منتقل شد.

پیش تر در مرداد ماه سال گذشته، انفجار بزرگ مواد شیمیایی انبارشده در بندر بیروت باعث مرگ حدود 200 نفر شد و بخش هایی از شهر بیروت را به طور کامل ویران کرد.

هنوز نتایج قطعی تحقیقات درباره انفجار 14 مرداد گذشته اعلام نشده و تاخیر در امضای قرارداد برای پاکسازی مواد خطرناکی که هنوز در محل انفجار باقی است، در کنار ابهام سیاسی و بی ثباتی مالی، موجب خشم مضاعف مردم لبنان شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1571

به "کشف مواد شیمیایی خطرناک در تأسیسات نفتی الزهرانی لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مواد شیمیایی خطرناک در تأسیسات نفتی الزهرانی لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید