کرونا هم مانع ادامه اعتراضات جلیقه زردها نشد

به گزارش بهترین مقاله، معترضان به سیاست های دولت فرانسه موسوم به جلیقه زردها برای هفتادمین هفته متوالی و علی رغم ممنوعیت تجمع بالای صد نفر به سبب شیوع ویروس کرونا، وارد خیابان های پاریس شدند.

کرونا هم مانع ادامه اعتراضات جلیقه زردها نشد

به گزارش خبرنگاران از فارس، صدها نفر از معترضان به سیاست های دولت فرانسه، موسوم به جلیقه زردها، با وجود ممنوعیت تجمع در پاریس به دلیل شیوع ویروس کرونا، به خیابان های این شهر آمدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یکی از مأموران پلیس پاریس که برای کنترل معترضان اعزام شده بود، گفت: امروز شنبه است، روز اعتراض. بعضی از مردم فکر می نمایند کرونا به سراغ آن ها نمی رود و از عمل به توصیه ها اجتناب می نمایند.

به گفته پلیس حدود 400 جلیقه زرد در اعتراضات روز شنبه شرکت نموده اند و متقابلاً 2 هزار مأمور پلیس به نقاظ مختلف پاریس اعزام شده اند. مأموران در چند مورد برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند.

امروز برای هفتادمین هفته پیاپی خیابان های پاریس شاهد تجمع جلیقه زردها در اعتراض به سیاست های دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه بود.

مکرون روز پنجشنبه در پیامی تلویزیونی، تعطیلی مدارس فرانسه را اعلام نمود و از مردم درخواست کرد به منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا از دست دادن و تماس نزدیک خودداری نمایند. روز آدینه نیز دولت اجتماعات 100 نفر به بالا را ممنوع اعلام نمود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه به بیش از 3600 نفر رسیده است و 76 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 871

به "کرونا هم مانع ادامه اعتراضات جلیقه زردها نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا هم مانع ادامه اعتراضات جلیقه زردها نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید