کرونا در کیش هم قربانی گرفت ، سفر تفریحی به کیش ممنوع شد

به گزارش بهترین مقاله، سازمان هواپیمایی کشور موافقت خود را با درخواست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر محدود کردن پروازها به این جزیره موافقت کرد و بدین منظور از روز دوشنبه 19 اسفند پروازهای کیش فقط با کیش ایر و برای کیشوندان صورت می گیرد.

کرونا در کیش هم قربانی گرفت ، سفر تفریحی به کیش ممنوع شد

لذت بخشترین تجربه سفر را با مسافرت ارزان تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، حمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش در رابطه با آخرین شرایط آماری ویروس کرونا در جزیره کیش تا روز شنبه 17 اسفند گفت: تا به امروز 27 بیمار مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری شده اند که از این تعداد، 14 نفر مسئله ای نداشتند و ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 12 مورد بیمار بستری هستند که دو مورد تحت درمان هست و احتمالاً در روزهای آینده یکی دیگر از بیماران ترخیص خواهد شد، متاسفانه امروز یکی از بیماران وخامت شدید، دار فانی را وداع گفت.

  • موافقت سازمان هواپیمایی کشور با لغو موقت پروازها به کیش

بعد از درخواست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از علی عابدزاده معاون عمرانی وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر محدود کردن پروازهای کیش، تنها با پنج شهر تهران، اصفهان، شیراز، بندرعباس و مشهد با هواپیمایی کیش ایر و صرفاً برای ضرورت و رفت و آمد کیشوندان موافقت شد و عابدزاده به این درخواست پاسخ مثبت داد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در و در نامه ای به مدیرعامل کیش ایر بیان کرد: بنا به درخواست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و به منظور مدیریت کنترل بیماری ناشی از ویروس کرونا و انجام پروازهای محدود از روز دوشنبه مورخ 19 اسفندماه جاری توسط این شرکت صرفاً جهت امور ضروری صورت گیرد.

مقتضی است دستور فرمائید از هرگونه فروش گروهی و تور به مقصد جزیره کیش خودداری کرده و بلیط ها صرفاً برای کیشوندان و کارکنان و خانواده های دستگاه های ارائه دهنده، خدمات دولتی در کیش محدود گردد و آمار پروازها به تفکیک هر پرواز و به صورت روزانه برای این سازمان اعلام گردد.

  • واگذاری خانه های موقت به مسافران در کیش ممنوع شد

این در حالی است که چند روز پیش هم ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در کیش ذر اطلاعیه ای واگذاری خانه های شبانه، موقت و ساعتی به مسافران و جهانگردان را با هدف مقابله با این بیماری ممنوع خاطرنشان کرد.

به گزارش ایرنا در این اطلاعیه تصریح شده است: براساس مصوبه امروز چهارشنبه ستاد اقدامات پیشگیرانه جریره کیش از هم اکنون واگذاری منازل بصورت موقت به مسافران تا اطلاع ثانوی ممنوع است .

در این اطلاعیه از کیشوندان خواسته شده است ضمن رعایت مقررات مذکور در صورت مشاهده تخلف از این مقررات که به منظور حفظ سلامت عمومی مصوب و ابلاغ شده مراتب را به مدیریت خدمات و نظارت بر مراکز جهانگردی اعلام نمایند.

این محدودیت ها به دلیل شیوع کرونا در حالی انجام شده است که سالانه حدود 2 میلیون مسافر و جهانگرد از نقاط مختلف کشوربه کیش سفر می نمایند و ایام نوروز نقطه اوج این سفرها است که امار آن تا 300 هزار نفر می رسد. براساس امارهای تقریبی حدود نیمی از این مسافران بطور موقت بین سه تا 5روز در اینگونه منازل سکونت می نمایند.

اجاره دادن منازل موقت در جزیره کیش یکی از مشاغل پردرآمد محسوب می گردد و اجاره بهای این منازل که بطور میانگی حدود 300 هزار تومان برای یک شب است هرساله در ایام تعطیلات نوروزی3 تا پنج برابر افزایش می یابد اما اکنون ویروس کرونا و ضرورتهای مقابله با این بیماری، شرایطی متفاوت با سالهای گذشته را در این جزیره جهانگردی ترسیم می نماید.

  • توقف برنامه های جمعی در کیش

عملیات مقابله با ویروس کرونا در کیش با توقف، برنامه های جمعی ممنوعیت ورود خودرو به این جزیره و تعطیلی مراکز آموزشی، کنسرت ها شروع شد، با عملیات گسترده ضد عفونی محیط شهری و تمدید فرایند تعطیلی این مراکز تشدید شده است.

به گزارش ایرنا در اجرای این طرح، نیروهای آتش نشانی با همیاری تلاشگران عرصه سلامت در عملیاتی مشترک با مدیریت معاونت امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات کیش و با همکاری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این شرکت، معابر پر تردد و خیابان های اصلی کیش را علیه ویروس کرونا ضدعفونی کردند.

به گفته مسئولان ذیربط طرح ایمن سازی محیط شهری کیش به صورت متناوب تا خاتمه دوره شیوع بیماری کرونا در کشور، با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت شهفرایندان و جهانگردان در این جزیره ادامه خواهد.

شورای سلامت جزیره کیش در جدیدترین نشست خود با تصویب 7 مصوبه دیگر تدابیر مقابله ای با ویروس کرونا را تشدید و حلقه مقابله با این بیماری واگیر را در جزیره کیش تنگتر کرد و از شورای شهر کیش خواست تا نسبت به راه اندازی پویش مردمی مقابله با کرونا و ساماندهی افراد داوطلب بمنظور یاری در بخش های مختلف این جزیره اقدام کند.

توقف، نماز آدینه وجماعات مساجد اهل تشیع واهل تسنن موقتا تااطلاع ثانوی معین ساعات کاری رستوران ها و کافی شاپ ها ظهرها از ساعات 15-12 وشبها -23-20، توقف کلیه خدمات کرایه ای؛ تعطیلی کلیه ادارات ،شرکتها و نهادها ،بانکها، موسسات اقتصادی، دولتی و خصوصی به جز خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی جزیره کیش درروز شنبه 17/12/98 و خودداری شرکت آب و برق کیش از قطع انشعاب آب و برق مشترکان تا اطلاع ثانوی از دیگر مصوبات این شورا اعلام شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 854

به "کرونا در کیش هم قربانی گرفت ، سفر تفریحی به کیش ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در کیش هم قربانی گرفت ، سفر تفریحی به کیش ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید