کاهش مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

به گزارش بهترین مقاله، نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خراسان رضوی از کاهش بار مراجعه بیماران و افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی این استان خبر داد.

کاهش مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

به گزارش از ، دکتر محمدحسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جلسه قرارگاه دانشگاهی کنترل و پیشگیری از کرونا همزمان با بزرگداشت هفته سلامت، گفت: تلاش مضاعف سربازان خط مقدم حوزه بهداشت و درمان شامل بهورزان، مراقبین سلامت و پزشکان نقش موثر در کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان داشته است.

او اضافه نمود: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز بیش از 453 هزار نفر به 38 مرکز خدمات جامع سلامت 16 ساعته ویژه کرونا در مشهد مراجعه کرده اند که بیش از هشت هزار و 600 نفر از این تعداد بیمار مشکوک توسط پزشک معاینه شده و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حدود یک هزار و 455 نفر از افراد مشکوک به کرونا به درمانگاه های منتخب تخصصی در مشهد ارجاع داده شدند.

بحرینی بیان کرد: به رغم تعداد بسیار موارد مشکوک مراجعه کننده به این مراکز فقط 134 نفر به بیمارستان های مشخص شده ارجاع داده شدند که نشان از تاثیر بسزای تلاش کادر بهداشتی در کاهش حجم مراجعات به مراکز درمانی دارد.

او شرح داد: در مرحله اول غربالگری کرونا 86 درصد از جمعیت پنج میلیون نفری زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد غربالگری شدند و در مرحله دوم نیز که به تازگی آغاز شده است، گروه های پرخطر نظیر مبتلایان به دیابت، بیش فشاری خون، سرطان، بیماری های تنفسی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، سالمندان و مادران باردار تحت مراقبت قرار می گیرند.

/ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 972

به "کاهش مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید