چند درصد آمریکایی ها مخالف و یا موافق استیضاح ترامپ هستند؟

به گزارش بهترین مقاله، ایسنا نوشت: به دنبال آنکه مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح دونالد ترامپ را تایید کرد، نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می دهد که اکثریت شرکت کنندگان حامی استیضاح و عزل رئیس جمهوری کنونی آمریکا هستند.

چند درصد آمریکایی ها مخالف و یا موافق استیضاح ترامپ هستند؟

نظرسنجی پولتیکو - مورنینگ کانسالت که جمعه منتشر شد، نشان می دهد 52 درصد از شرکت کنندگان ثبت نام شده در این نظرسنجی از تصمیم مجلس کنندگان آمریکا برای استیضاح دونالد ترامپ حمایت می کنند و 51 درصد هم از تصمیم سنا برای عزل او حمایت خواهند کرد. در همین حال، 43 درصد مخالف استیضاح ترامپ هستند و 42 درصد هم با برکناری او مخالفت می کنند.

درست همانند گروه بندی ها در کنگره، حمایت شرکت کنندگان از استیضاح در طیف حزبی هم متنوع است. 85 درصد از دموکرات ها استیضاح را تایید می کنند، در حالی که تنها 17 درصد از جمهوری خواهان موضع مشابهی دارند. در میان گروه های مستقل هم دودستگی دیده می شود؛ 48 درصد موافق استیضاح و 41 درصد مخالف آن هستند.

در مجموع از 1387 شرکت کننده بین 19 تا 20 دسامبر نظرسنجی به عمل آمد. این افکارسنجی بعد از رای مثبت مجلس کنندگان آمریکا به استیضاح ترامپ انجام شد. انتظار می رود سنا پرونده استیضاح ترامپ را ژانویه بررسی کند و با توجه به اینکه جمهوری خواهان اکثریت آن مجلس را در اختیار دارند، ترامپ احتمالا تبرئه خواهد شد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 655

به "چند درصد آمریکایی ها مخالف و یا موافق استیضاح ترامپ هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد آمریکایی ها مخالف و یا موافق استیضاح ترامپ هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید