پاسخ وزارت اقتصاد درخصوص متصل نشدن بانک های دولتی به پنجره خدمات هوشمند

به گزارش بهترین مقاله، رئیس مرکز فناوری اطلاعات هوشمند وزارت اقتصاد گفت: به جهت حساسیتی که در خدمات بانک های دولتی وجود دارد مقرر شده تنها یک بانک به صورت آزمایشی خدمات خود را به پنجره هوشمند متصل کند که در صورت موفقیت سایر بانک ها هم متصل شوند.

پاسخ وزارت اقتصاد درخصوص متصل نشدن بانک های دولتی به پنجره خدمات هوشمند

تقوایی نجیب گفت: سازمان فروش اموال تملیکی خدمتی که ارائه می نماید به واسطه سازمان تدارک ایران است و درگاه مستقلی ندارد و بنابراین سامانه به پنجره خدمات دولت هوشمند متصل و در حال ارائه خدمات است .

به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات هوشمند وزارت اقتصاد، در وزارت اقتصاد این حکم قانونی اجرایی شده و بسیاری از سازمان ها از جمله امور مالیاتی، بیمه مرکزی و گمرک و خود مجموعه وزارت اقتصاد به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند.

او گفت:در سازمان سرمایه گذاری خارجی با توجه به آنکه مخاطبان آن اتباع خارجی است و بسیاری از آنها در خارج از ایران قرار دارند، باید جهت ارائه کد به وسیله ایمیل باشد و زبان این سامانه به جز فارسی هم طراحی گردد که هم اکنون در حال آنالیز است و اعلام شده تا یک ماه آینده آنالیز گردد.

تقوایی نجیب گفت: در حوزه بانک های دولتی هم با توجه به حساسیتی که در ارائه خدمات و نظام پولی و بانکی وجود دارد اعلام شد در یکی دز بانک ها از جمله پست بانک عملیات اتصال به صورت نمونه انجام گردد و در صورت پیروزیت سایر بانک ها این برنامه انجام گیرد.

او می گوید: براساس نامه نگاری با وزارت ارتباطات، اعلام شد که لیست بانک ها گنجانده نگردد و در نهایت با توافق مجدد که انجام شد تا مهلت قانونی دیگر و انجام عملیات پیروز پست بانک در پنجره ملی خدمات هوشمند این فرآیند در آینده نزدیک در سایر بانک ها هم انجام گردد.

خبرنگاران مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2165

به "پاسخ وزارت اقتصاد درخصوص متصل نشدن بانک های دولتی به پنجره خدمات هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ وزارت اقتصاد درخصوص متصل نشدن بانک های دولتی به پنجره خدمات هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید