واکنش کابل به موضع جو بایدن علیه تمامیت ارضی افغانستان

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران به نقل از آوا، ریاست جمهوری افغانستان امروز یکشنبه در واکنش به سخنان جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین و نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اعلام نمود: کابل انتظار دارد جامعه جهانی از جمله امریکا به افغانستان یکپارچه احترام بگذارد و از طرح ثبات پایدار در این کشور حمایت کنند.

واکنش کابل به موضع جو بایدن علیه تمامیت ارضی افغانستان

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان همچنین تأکید کرد که جنگ جاری در افغانستان تنها راه حل داخلی داشته و انتظار می رود که جامعه جهانی از این راه حل پشتیبانی کند.

این در حالیست که بایدن پیشتر در مناظره ای با اشاره به تجربیات خود درباره افغانستان گفته بود: وقتی که پاکستان 3 استان افغانستان را در شرق کشور کنترل می کنند؛ افغانستان را نمی توانیم درست کنیم. این کشور درست شدنی نیست.

معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا پیشنهاد کرد نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شوند و در عوض پاکستان پایگاهی برای این سربازان در اختیار آمریکا بگذارد تا واشنگتن بتواند به جلوگیری از حملات تروریستی از افغانستان به آمریکا ادامه بدهد.

بایدن در ادامه گفته بود: نیروهای آمریکایی می توانند با پرواز از این پایگاه ها عملیات ضدتروریست خود را در افغانستان ادامه دهند.

این اولین بار نیست که معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا برای حل بحران های به وجود آمده پس از جنگ های این کشور پیشنهاد فدرالیسم را مطرح می کند.

بایدن زمانی که به عنوان سناتور دموکرات از ایالت دلور در کنگره آمریکا فعالیت می کرد طرحی را برای فدرالیسم در عراق پیشنهاد کرد تا این کشور به سه ایالت فدرال و جداگانه برای سنی ها، شیعیان و کردها تقسیم شود.

این طرح با وجود حمایتی که از سوی دو حزب آمریکا کسب کرد با مخالفت جدی در خاورمیانه روبرو شد و حتی سفارت آمریکا در عراق نسبت به تبعات آن هشدار داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 338

به "واکنش کابل به موضع جو بایدن علیه تمامیت ارضی افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کابل به موضع جو بایدن علیه تمامیت ارضی افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید