واکنش اسلام آباد به قطعنامه ضد پاکستانی مجلس اروپا

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران به نقل از اکسپرس تریبون، تصویب قطعنامه ضدپاکستانی از سوی نمایندگان مجلس اروپا و خواسته آنها برای تجدید نظر در امتیاز تجاری کشورهای اروپایی به اسلام آباد و همچنین لغو آنچه که غرب قوانین تبعیض آمیز علیه جامعه اقلیت در پاکستان عنوان می نماید، خشم دولت پاکستان را برانگیخت.

واکنش اسلام آباد به قطعنامه ضد پاکستانی مجلس اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وزارت امور خارجه پاکستان آدینه شب با صدور بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از رویکرد مجلس اروپا خاطرنشان کرد: گفتمان در مجلس اروپا نشان دهنده عدم درک آنها از ماهیت قوانین مقابله با کفرگویی و حساسیت های مذهبی مرتبط با آن در پاکستان - و در دنیا اسلام است.

در این بیانیه آمده است: تفسیر بیجای اروپا در خصوص سیستم قضایی پاکستان و قوانین داخلی جای تأسف دارد، درحالی که این کشور یک نظام دموکراسی مجلسی با جامعه مدنی پر جنب و جوش و دارای رسانه های آزاد و قوه قضائیه مستقل است که کاملاً متعهد به ارتقا و حمایت از حقوق بشر برای همه شهروندان خود و بدون تبعیض است.

وزارت امور خارجه پاکستان اضافه نمود: این کشور ساز و کار لازم برای جلوگیری از هرگونه نقض حقوق بشر مرتبط با جامعه اقلیت دارد در عین حال مفتخر است که اقلیت ها در پاکستان مطابق قانون اساسی کشور از حقوق برابر و محافظت کامل برخوردارند.

در این بیانیه خطاب به کشورهای غربی که پدیده اسلام هراسی و توهین به مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان طی سال های اخیر به شدت افزایش داشته آمده است: در زمانی که شاهد افزایش اسلام هراسی و پوپولیسم هستیم، جامعه دنیای باید عزم مشترکی برای مبارزه با بیگانه ستیزی، عدم تحمل و تحریک به خشونت بر اساس دین یا عقاید داشته باشد و برای تقویت همزیستی مسالمت آمیز همکاری کند.

پاکستان ماه گذشته شاهد اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف این کشور به اسلام هراسی در اروپا و همچنین بی حرمتی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) در فرانسه بود و معترضان خواهان اخراج سفیر فرانسه از پاکستان شده اند.

پس از مذاکرات دولت پاکستان با معترضان ضدفرانسوی، توافق شد تا مطالبه اصلی آنها یعنی اخراج سفیر فرانسه در محکومیت بی حرمتی به مقدسات اسلامی، به صورت قطعنامه به مجلس ملی پاکستان ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1707

به "واکنش اسلام آباد به قطعنامه ضد پاکستانی مجلس اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اسلام آباد به قطعنامه ضد پاکستانی مجلس اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید