واشنگتن پست: پمپئو فساد و کرختی را رهبری می نماید

به گزارش بهترین مقاله، روزنامه واشنگتن پست به آنالیز دوره ریاست مایک پمپئو در وزارت خارجه ایالات متحده پرداخته و معقتد است که او فساد و کرختی را در این نهاد افزایش داده است.

واشنگتن پست: پمپئو فساد و کرختی را رهبری می نماید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با عنوان فساد و کرختی به رهبری مایک پمپئو نوشت:

دو جنبه نگران کننده در خصوص رهبری پمپئو در دستگاه وزارت خارجه و به عنوان دیپلمات ارشد ترامپ، همیشه وجود دارد:

اول اینکه او مظهر نقایص و عیوب یک انتصاب سیاسی از سوی ترامپ است. و دوم آنکه از آنجا که هموراه این عیوب را در خود بروز می دهد، تمام ناظران سیاست خارجی را نسبت به تاثیرات فساد و کرختی در وزارت خارجه بی توجه نموده است. در طول هر هفته پمپئو ناچارا صفات ذیل را در خود بروز می دهد:

-سوءاستفاده از صندلی: چندی پیش پمپئو با سوالات مکرری پیرامون استفاده از منابع وزارت خارجه برای یاری به همسرش سوزان روبرو شد. اکنون نیز نهال طوسی در گزارشی در نشریه پولتیکو، یکی دیگر از درخواست های غیرمعمول پمپئو را آشکار ساخت؛ اجازه اجاره خانه از ارتش آمریکا. براین اساس، پمپئو و دستیاران وی ابتدا کوشش کردند تا رئیس دیپلمات های آمریکایی و خانواده اش را در نزدیکی وزارت امور خارجه در پردیس پوتوماک هیل اسکان دهند، جایی که به منازل نیروهای دریایی تعلق دارد. اما در نهایت پمپئو، به پایگاه نظامی فورت میر در ویرجینیا متعلق به ارتش ایالات متحده منتقل شد.

-حزبی گرایی بی سابقه: به طور سنتی، وزرای خارجه به سیاست داخلی اهمیت نمی دهند. اما وزیر خارجه ترامپ تمایل دارد تعلقات حزبی اش را مکررا بروز دهد. به گفته رابی گرامر و جک دتچ قرار بود وزارت خارجه توافقاتی را با کنگره در خصوص ضد تروریسم و بسته شدن یک پاسگاه دیپلماتیک آمریکا در چین منعقد کند اما در میان وخیم تر شدن روابط میان وزیر امور خارجه و دموکرات های مجلس این طرح لغو شد.

-دستاورد دیپلماتیک ناچیز: پمپئو در خصوص ایران وسواس گونه عمل نموده است. دو هفته پیش، ایالات متحده در حالی که پمپئو کوشش می کرد تا تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، متحمل شکست دیپلماتیک شرم آور در شورای امنیت ایالات متحده شد. همچنین اقدام وی در توسل به توافقی که رئیس جمهور دو سال پیش آن را کنار گذاشت، به شدت ریاکارانه است.

-فرسایش تدریجی وزارت خارجه: این موضوع از مدت ها قبل نیز وجود داشت اما پمپئو مشکل را بدتر نموده است. اکونومیست اخیراً شرایط وزارت امور خارجه را ارزیابی نموده که نتایج آن ناامید کننده است. همچنین نظرسنجی کارکنان حاکی از آن است که اعتماد به نفس به رهبران بخش کاهش یافته است.

مشکل عمده این است که این روندها در دوسال گذشته ثابت بوده و باعث شده افراد نسبت به بی کفایتی و سوءاستفاده های روتین بی تفاوت و کرخت شوند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1199

به "واشنگتن پست: پمپئو فساد و کرختی را رهبری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: پمپئو فساد و کرختی را رهبری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید