وارد شدن به اتاق بیمار مبتلا به کرونا میزان سرایت را افزایش می دهد

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران/لرستان یک متخصص بیماری های عفونی گفت: وارد شدن شخص به اتاق بیمار مبتلا به کرونا قابلیت سرایت را افزایش می دهد.

وارد شدن به اتاق بیمار مبتلا به کرونا میزان سرایت را افزایش می دهد

دکتر شهرام شکری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای مقابله با شیوع کرونا ویروس تا جایی که مقدور است مردم در منزل بمانند و اقشاری که ضروری است بیرون باشند موازین بهداشتی را با گذاشتن ماسک، پوشیدن دستکش و شستن مکرر دست و صورت رعایت نمایند.

وی در خصوص انتقال ویروس به وسیله هوا گفت: جاهایی که بار ویروس زیاد است بیش از حدی که انتظار داریم در فضا باقی می ماند و اینگونه نیست که در فضای آزاد که تجمعی وجود ندارد ویروس باشد.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: جاهایی که بیمار حضور دارد انتظار ما این است که بیمار حتی سرفه داشت و صحبت کرد فاصله یک یا دو متری را رعایت کنیم.

شکری اضافه نمود: در مکانی که بیمار زیاد سرفه کند و یا اقدامی در بیمارستان روی او انجام و سبب تحریک تنفسی او می گردد بار ویروس زیاد بوده و ممکن است با ذرات ریزتر در هوا باقی بماند و در این حالت فاصله یک و دو متری مصون نماینده نیست.

وی عنوان نمود: وارد شدن به اتاق بیمار نیز قابلیت سرایت بیمار را افزایش می دهد و رعایت فاصله دیگر پاسخگو نیست و فرد وارد شده باید حتما ماسک استفاده نمایند و رعایت موازین بهداشتی را داشته باشند.

این متخصص بیماری های عفونی اضافه نمود: این بیماری ویروسی است و با انجام فعالیت و ورزش بدتر و تشدید می گردد و احتیاج است افراد استراحت داشته باشند.

این متخصص بیماری های عفونی یادآور شد: بیشتر افراد بیماری را خفیف می گیرند و خود به خود بهبود می یابند؛ داروهایی که بتوان مصرف کرد و کمترین عارضه را داشته باشد استامینوفن است اما نباید از داروهایی که به استروئیدها معروف هستند مثل دگزامتازون استفاده گردد؛ همچنین استفاده از آمپول دیکلوفناک نیز توصیه نمی گردد چون ممکن است تکثیر ویروس بیماری را تشدید کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 941

به "وارد شدن به اتاق بیمار مبتلا به کرونا میزان سرایت را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وارد شدن به اتاق بیمار مبتلا به کرونا میزان سرایت را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید