هشدار روسیه به ترکیه؛ هرگونه حمله تروریست ها را به شدت پاسخ می دهیم

به گزارش بهترین مقاله، وزیر خارجه روسیه تهدید کرد که هرگونه حمله تروریست ها به مقر ارتش این کشور در سوریه را به شدت پاسخ خواهد داد.

هشدار روسیه به ترکیه؛ هرگونه حمله تروریست ها را به شدت پاسخ می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در یک کنفرانس خبری گفت که مسکو به آنکارا گفته است که هر گونه حمله تروریست ها به مناطق کاهش تنش در سوریه را به شدت پاسخ خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، او در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت مناطق کاهش تنش در ادلب گفت: ما فقط نظاره گر نخواهیم بود، نظامیان ما در منطقه کاهش تنش در ادلب حضور دارند...همکاران ترک ما باید به جدایی میان معارضان مسلح که آماده مشارکت در روند حل و فصل بحران هستند با گروههای تروریستی تفاوت قائل شوند.

لاوروف اضافه کرد: ما شرح داده ایم که اگر گروههای تروریستی بخواهند به مناطق کاهش تنش حمله نمایند؛ به شدت سرکوب خواهند شد. تحریکات آنها طی امسال متوقف نشده و همیشه وجود داشته است.

درگیری ها امروز در جنوب ادلب با عقب نشینی کامل تروریست ها از شهر خان شیخون به عنوان یک شهر راهبردی همراه بود. در روزهای گذشته جنوب ادلب شاهد سنگین ترین درگیری ها در ماههای گذشته بود.

هشدار روسیه به ترکیه در حالی است که روز گذشته جنگنده های سوری کاروان بزرگ سلاح های ارتش ترکیه برای تروریست ها را هدف قرار دادند که این حمله تأثیر بسزایی در شکست تروریست ها در خان شیخون داشت. ترکیه به بهانه انتقال سلاح به مقرهای دیده بانی خود حجم وسیع سلاح در ماههای گذشته به دست تروریست های جبهة النصره رسانده است. (جزئیات بیشتر)

پیش از این خبرگزاری اسپوتینک در گزارشی نوشته بود: هر کسی گمان کند که ترکیه تسلطی بر گروههای تروریستی ندارد، متوهم است. ترکیه به طور علنی از تروریست ها حمایت نظامی و لجستیکی می نماید و پهپادهایی که پایگاه حمیمیم و مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می دهد همگی ار طریق ترکیه به دست تروریست ها رسیده است.

این درگیری ها در حالی صورت می گیرد که طبق توافق کشورهای ترکیه، روسیه و ایران استان ادلب و شمال حماه ذیل توافق منطقه کاهش تنش تعریف می شوند. طبق این توافق ترکیه 12 پست دیده بانی و ایران و روسیه مجموعا هشت پست دیده بانی در ادلب ایجاد کردند. ترکیه تعداد نقاط دیده بانی خود را به 20 مرکز افزایش داده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 257

به "هشدار روسیه به ترکیه؛ هرگونه حمله تروریست ها را به شدت پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه به ترکیه؛ هرگونه حمله تروریست ها را به شدت پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید