هشدار ترامپ برای اعمال تعرفه 11 میلیارد دلاری برمحصولات اروپا

به گزارش بهترین مقاله، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه هشدار داد که واشنگتن بر کالاهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا، 11 میلیارد دلار تعرفه اعمال می نماید.

هشدار ترامپ برای اعمال تعرفه 11 میلیارد دلاری برمحصولات اروپا

به گزارش ایرنا، وی در صفحه توییتر خود نوشت: سازمان تجارت جهانی دریافته که یارانه های اتحادیه اروپا به ایرباس، تاثیر بدی بر آمریکا داشته است و واشنگتن تعرفه های 11 میلیارد دلاری بر کالاهای این اتحادیه اعمال خواهد نمود.

وی در ادامه این توییت آورد: اتحادیه اروپا سال های بسیاری در حوزه تجارت از آمریکا سواستفاده نموده است. این روند به زودی متوقف خواهد شد.

این توییت در حالی منتشر شد که رابرت لایت هایزر نماینده تجاری آمریکا روز دوشنبه فهرستی از کالاهای مشمول تعرفه را به نشانه اقدامی تلافی جویانه برای یارانه های هوایی اروپا، منتشر کرد.

نماینده آمریکا ضمن درخواست از کشورهای اروپایی برای توقف تخصیص یارانه به شرکت هواپیمایی ایرباس، گفت که این اقدام به منافع ایالات متحده ضربه می زند.

لایت هایزر اضافه نمود: هدف نهایی ما دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا برای توقف اختصاص یارانه های هماهنگ نشده با سازمان تجارت جهانی است. زمانی که این یارانه های زیانبخش قطع گردد، مالیات های اعمال شده آمریکا نیز لغو می گردد.

در همین حال، نمایندگان ایرباس، تهدید دولت ترامپ به وضع تعرفه را غیرموجه دانستند و وعده دادند که این شرکت در جهت جلب رضایت سازمان تجارت جهانی، تغییرات لازم را اعمال می نماید.

در این میان، شرکت هواپیمایی بوئینگ از تهدید به اعمال تعرفه بر کالاهای اروپایی استقبال کرد و از اتحادیه اروپا خواست از مقررات سازمان تجارت جهانی پیروی کند.

مسئولان شرکت هواپیمایی بوئینگ با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از نماینده تجاری آمریکا و تیم وی، ابزار امیدواری کردند که فهرست کالاهای مشمول تعرفه، اتحادیه اروپا را به تبعیت از سازمان تجارت جهانی مجاب کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 148

به "هشدار ترامپ برای اعمال تعرفه 11 میلیارد دلاری برمحصولات اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ترامپ برای اعمال تعرفه 11 میلیارد دلاری برمحصولات اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید