هشدار بی جایی که وزیر خارجه انگلیس درباره برجام داد!

به گزارش بهترین مقاله، فارس نوشت:دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته (سه شنبه) در یک پیغام توییتری به ملاقات خود با ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه و هایکو ماس وزیر خارجه آلمان درباره ایران و حمایت کشورهای اروپایی از توافق هسته ای اشاره نمود.

هشدار بی جایی که وزیر خارجه انگلیس درباره برجام داد!

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

وی در این پیغام توییتری ضمن تأکید بر حمایت سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان بر حفظ برجام نوشت: عصر امروز، گفت وگوی خوبی با ژان ایو لودریان و هایکو ماس درباره ایران، هنگ کنگ و لیبی داشتیم. انگلیس، فرانسه و آلمان، همچنان به توافق هسته ای (برجام) پایبند هستند اما ایران گام هایی برداشته که آینده آن (توافق هسته ای) را در معرض خطر قرار داده است. باید خیلی فوری به این مسئله رسیدگی گردد..

وزیر امور خارجه انگلیس در حالی گفته است که گام های برجامی ایران، آینده این توافق را در معرض خطر قرار داده که بیش از یکسال پیش، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیرغم نقدها بین المللی و پایبندی ایران به این توافق هسته ای، به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی فشار حداکثری سعی در احیای تحریم ها و تحت فشار گذاشتن ایران نموده و حتی با تحریم های تازه علیه خطوط کشتیرانی، صادرات دارو و اقلام غذایی به ایران را نیز ممنوع نموده است.

در جدیدترین سیاست های واشنگتن علیه ایران، وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه با صدور بیانیه ای به نهادها یا افراد در سطح دنیا هشدار داده در صورت انتقال یا صادرات دو ماده مهم به ایران که در صنایع فولادسازی کاربرد دارند، با تحریم روبرو خواهند شد.

ایران نیز که همچنان بعد از خروج آمریکا از برجام، به تعهداتش پایبند بود، در نهایت بعد از بدعهدی کشورهای اروپایی امضاکننده برجام در عمل به تعهداتشان در قبال ایران، تهران در اردیبهشت ماه سال جاری، گام هایی را در جهت کاهش تعهداتش ذیل برجام برداشت.

روز گذشته نیز عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با یک رسانه چینی درباره کاهش تعهدات ایران ذیل برجام گفت که تهران کوشش می نماید با کاستن از میزان پایبندی به برجام، توازن را به این توافق بازگرداند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 596

به "هشدار بی جایی که وزیر خارجه انگلیس درباره برجام داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بی جایی که وزیر خارجه انگلیس درباره برجام داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید