نیروهای امنیتی عراق نائب خلیفه داعش را به هلاکت رساندند

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز پنج شنبه خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی عراق یک سرکرده گروهک تروریستی داعش ملقب به ابویاسر العیساوی که خود را نایب خلیفه و والی داعش در عراق می خواند، به هلاکت رساندند.

نیروهای امنیتی عراق نائب خلیفه داعش را به هلاکت رساندند

الکاظمی در یک پیغام توئیتری نوشت: نیروهای مسلح قهرمان عراق ابویاسر العیساوی سرکرده داعش را در یک عملیات اطلاعاتی به هلاکت رساندند.

لازم به ذکر است که هفته گذشته، گروهک توریستی داعش مسئولیت دو بمب گذاری انتحاری در بازار بغداد را که به کشته شدن دستکم 32 تن انجامید، برعهده گرفت. این نخستین بمب گذاری انتحاری عظیم در عراق طی سه سال گذشته بود.

مقامات عراقی می گویند که این حمله نشانه ای احتمالی از تجدید نیروی این گروهک پس از شکست نظامی آن در سال 2017 است.

شایان ذکر است که به رغم شکست داعش در میدان نبرد، برآورد می گردد که بیش از 10،000 تروریست داعش همچنان در عراق و سوریه فعال هستند و حملات آنها در یکسال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگاران، حشد شعبی عراق امروز پنجشنبه از کشف یک مرکز داعشی و مواد لجستیک و مراکزی که سلاح در آن قرار داشت در جنوب الثرثار در استان الانبار اطلاع داد.

مرکز اطلاع رسانی حشد شعبی عراق اظهار داشت: تیپ ششم حشد شعبی و نیروهای امنیتی امروز عملیات پیشگیرانه در جنوب الثرثار انجام دادند.

در این بیانیه آمده است: این عملیات طبق اطلاعات دقیق و با حمایت نیروی هوایی و برای تعقیب تروریست های داعش در جنوب الثرثار انجام شد که در نتیجه آن کشفیات مذکور به دست آمد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1473

به "نیروهای امنیتی عراق نائب خلیفه داعش را به هلاکت رساندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای امنیتی عراق نائب خلیفه داعش را به هلاکت رساندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید