محمدیان: به دنبال نوسازی اتوبوس های فرسوده هستیم، لزوم حمایت از داخلی سازی قطعات اتوبوس

به گزارش بهترین مقاله، مسائل مردم در استفاده از حمل و نقل عمومی در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب آنالیز شد.

محمدیان: به دنبال نوسازی اتوبوس های فرسوده هستیم، لزوم حمایت از داخلی سازی قطعات اتوبوس

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارشپوریا محمدیان مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور و حسین شهیدزاده نماینده شهردار تهران امشب سوم دی ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به آنالیز مسائل مردم در استفاده از حمل و نقل عمومی پرداختند.

پوریا محمدیان مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور با اشاره به اینکه تاکنون 3 هزار دستگاه اتوبوس ابلاغ شده است که از این تعداد 1500 دستگاه به شهرداری تهران و الباقی میان سایر کلانشهر ها پخش خواهد شد گفت: الان به لحاظ منابع اقتصادی تحت فشار هستیم لذا ما به دنبال نوسازی و اورهال کردن اتوبوس های فرسوده هستیم تا از این طریق مسافر بر روی زمین نماند.

او با اشاره به اینکه منابع شهرداری تهران ناچیز نیست اضافه کرد: برای هر دستگاه اتوبوس 200 تا 400 میلیون تومان در نظر گرفته شده است تا امر نوسازی صورت بگیرد لذا با صدور بخشنامه های مختلف تغییر اولویت ها را اعلام نموده ایم تا امر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی صورت بگیرد.

محمدیان با اشاره به اینکه باید اعتبارات برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته گردد گفت: در این باره دولت به پای کار آمده است، تهران وسعت 600 کیلومتر مربعی دارد به طوری که خطوط شرقی و غربی داریم و به دلیل وجود شیب های تهران اتوبوس های گازسوز هم نیز از کشش لازم برخوردار نیستند و با توجه به حجم مسافر، تهران برای ما از اولویت برخوردار است.

مدیر کل حمل و نقل وزارت کشور با اشاره به بحث جرایم هدایت و رانندگی گفت: چندین بار با سازمان برنامه و مجلس مکاتبه داشتیم و گلایه داشتیم. بیش از هزار و دویست تا هزار و سیصد میلیارد تومان وصولی جرایم رانندگی است که باید 60 درصد به وزارت راه و شهرداری ها، 15 درصد به پلیس، 5 درصد برای فرهنگسازی و 20 درصد به صندوق بیمه ها اختصاص پیدا کند اما در طی سه یا چهار سال اخیر تخصیص این موضوع در حد 10 درصد بوده است.

محمدیان با اشاره به اینکه اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین فشاری را بر روی ناوگان عمومی آورده است گفت: برای توسعه زیرساخت ها در کلان شهر ها برنامه هایی در نظر گرفته شده است که دائم این پروسه به صورت پیوسته و پویا ادامه دارد، با افزایش قیمت بنزین تدابیری برای توسعه حمل و نقل عمومی اندیشیده شده ولیکن باید این ظرفیت سازی بیشتر گردد.

او با اشاره به اینکه تهران در حال حاضر هفت خط مصوب دارد که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته چهار خط دیگر هم به این خطوط اضافه خواهد شد اضافه کرد: بر اساس بودجه های سنواتی که توسط مجلس شورای اسلامی به دستگاه ها مصوب و ابلاغ می گردد و با بضاعتی که در اختیار مجموعه ها قرار می گیرد برنامه ریزی ها در حال اجرا است یعنی خرید اتوبوس ها و تجهیز ناوگان پروسه ای است که به صورت ادامه دار در جریان است.

مدیر کل حمل و نقل وزارت کشور با اشاره به اینکه قبلا اعتبارات به صورت متمرکز در اختیار وزارت کشور و سازمان شهرداری ها قرار می گرفت گفت: بر اساس قانون ارزش اضافه نموده از سال 92 این پول به صورت مستقیم به حساب شهرداری واریز می گردد و بر اساس آن سه درصد از 9 درصد به حساب شهرداری ها واریز می شد.

وضعیت اتوبوس های شیراز نسبت به سایر شهر ها یک سر و گردن بالاتر است

محمدیان با اشاره به اینکه سه هزار دستگاه اتوبوس ابلاغ شد تا بانک مرکزی تامین اقتصادی و ارزی را انجام دهد گفت: هزار و 500 دستگاه از این تعداد به شهرداری تهران و الباقی میان کلانشهر ها بخش خواهد شد همچنین اعتبار مربوط به 2 هزار دستگاه اتوبوس برای بحث بازسازی در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه شهر شیراز جزء شهر های است که از محل منابع خودشان توانستند نوسازی قابل توجهی را در ناوگان حمل و نقل عمومی انجام دهند ادامه داد: انصافاً وضعیت اتوبوس های شیراز نسبت به سایر شهر ها یک سر و گردن بالاتر است، سیصد یا 350 دستگاه اتوبوس در 6 ماه گذشته از محل اعتبارات قبلی از خودروسازان تحویل گرفته اند.

مدیر کل حمل و نقل وزارت کشور با اشاره به اثر تحریم در میزان تحویلی اتوبوس ها از خودروسازان گفت: میزان تحویل از کارخانجات خیلی پایین آمده است اما با روش های مختلف می توان بسیاری از قطعات را در داخل کشور داخلی سازی کرد، اما احتیاج به حمایت داریم، اتوبوس ساز های داخلی اعلام آمادگی نموده اند که می توانند به پای کار بیایند البته بخشی از قطعات باید وارد گردد و مسائلی در این راستا وجود دارد، اما به دنبال برطرف موانع هستیم.

در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 535

به "محمدیان: به دنبال نوسازی اتوبوس های فرسوده هستیم، لزوم حمایت از داخلی سازی قطعات اتوبوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدیان: به دنبال نوسازی اتوبوس های فرسوده هستیم، لزوم حمایت از داخلی سازی قطعات اتوبوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید