لزوم برخورد با قاچاق سوخت و دِپوی مواد آلاینده در واحدهای سوخت تقطیری استان سمنان

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، بر لزوم آنالیز، رسیدگی و مشخص تکلیف شرایط کارخانه های سوخت تقطیری استان با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت و دِپوی مواد آلاینده در این واحدها تاکید نمود.

لزوم برخورد با قاچاق سوخت و دِپوی مواد آلاینده در واحدهای سوخت تقطیری استان سمنان

حبیب الله خجسته پور در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه در استان همیشه به دنبال ساز و کارهای مناسب و عملیاتی برای مبارزه با قاچاق کالا و از جمله قاچاق سوخت در استان بوده اظهار کرد: آنالیز کارخانه های سوخت تقطیری در استان و مسائل زیست محیطی این واحدها از سوی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت در این حوزه و همچنین جلوگیری از دِپوی مواد آلاینده در این واحد های صنعتی، در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: آنالیز سوابق عملکردی واحدهای سوخت تقطیری در حوزه مسائل زیست محیطی یکی از مواردی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.در ضمن باید آنالیز سوابق و عملکرد این واحدها، یکی از الزامات اصلی برای اصلاح پروانه بهره برداری و تایید افزایش ظرفیت این واحدها باشد.

خجسته پور با بیان اینکه موضوع صادرات محصولات حداقل برای یک مرحله، از دیگر مولفه هایی است که می تواند در بحث ظرفیت سنجی و تایید فعالیت این واحدها مورد توجه قرار گیرد، توضیح داد: راه حل افزایش فراوری در این واحدهای فراوریی، یکی از ساز و کارهایی است که می تواند در بحث ظرفیت سنجی فراوری و در نهایت شناسایی کارخانه های فعال در حوزه سوخت تقطیری در استان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به شرایط خروج واحدها از لیست کارخانه های آلاینده تاکید نمود: پس از آنالیز سوابق عملکردی این واحدهای صنعتی در حوزه محیط زیست و توجه و اعمال سایر شروط عنوان شده، واحدهایی که حائز شرایط بوده و مدیریت صحیح مسائل زیست محیطی را در دستور کار قرار دادند، می توانند از لیست واحد های آلاینده خارج شوند.

وی همچنین با اشاره به برنامه بعضی واحدها برای افزایش ظرفیت فراوری اضافه کرد: این واحدها به شرط رعایت تمامی الزامات و مصوبات کمیسیون و توجه جدی به مسایل زیست محیطی، می توانند به وسیله قانونی به تقویت بخش فراوریی خود نیز بپردازند.

خجسته پور توضیح داد: با مدیریت مسائل زیست محیطی در این واحدها و یاری به فرآیند حفظ محیط زیست و نظارت بر واحدها، بحث قاچاق سوخت نیز تا حد زیادی کاهش می یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از فرمانداری ها و دستگاه های عضو کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خواست: تا گزارش عملکرد 9 ماهه کمیسیون شهرستانی را هرچه سریعتر به دبیرخانه کمیسیون استانی ارسال نمایند.

وی اظهار کرد: باید یک نیازسنجی و ارزیابی دقیق از میزان تعداد خانوارها، اصناف و صنایع کشاورزی که از گاز مایع در استان استفاده می نمایند صورت گیرد تا در سال آینده با توجه به حجم تخصیصی این ماده سوختی به استان، با مسئله ای روبرو نشویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1425

به "لزوم برخورد با قاچاق سوخت و دِپوی مواد آلاینده در واحدهای سوخت تقطیری استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم برخورد با قاچاق سوخت و دِپوی مواد آلاینده در واحدهای سوخت تقطیری استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید