لاوروف: مسئله کُردها نباید باعث وخامت اوضاع منطقه شود

به گزارش بهترین مقاله، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای گفته است مسئله کُردها نباید باعث وخامت اوضاع در سوریه و بطور کلی در منطقه شود.

لاوروف: مسئله کُردها نباید باعث وخامت اوضاع منطقه شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راسیا-24 یادآور شد که مسئله کُردها در سوریه نباید باعث وخامت اوضاع در این کشور و بطور کلی در منطقه شود.

لاوروف گفت: کردها در مناطقی از عراق و ایران زندگی می کنند و مسلماً تعداد بسیار زیادی از آنها در ترکیه هستند. کسی مایل نیست تا منطقه به خاطر وخامت اوضاع پیرامون مسئله کردها به نقطه انفجار برسد. کسی نمی خواهد تا کردها احساس کنند که مردم درجه دو هستند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مشکل کردها در سوریه، مسئله ای است که نمی توان آن را نادیده گرفت. ضمن اینکه این مشکل بسیار گسترده بوده و تنها در چارچوب بحران سوریه نیست.

لاوروف در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که گفت وگوهای روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی هنوز به پیشرفتی نرسیده است. وی گفت: در ابتکارعمل روسیه درباره جذب طرف آمریکایی برای گفتگوی برابر، هیچ کمبودی وجود ندارد، ولی متاسفانه واکنشی از سوی همتایان ما در ایالات متحده، مشاهده نشده. بنابراین پیشرفتی در مذاکرات روسیه-آمریکا درباره موضوع بسیار با اهمیت ثبات راهبردی هنوز حاصل نشده است.

وزیر خارجه روسیه افزود که موفقیت مشخصی در مذاکرات مربوط به تشکیل شورای تجاری روسیه-آمریکا هم بوجود نیامده است.

سرگئی لاوروف همچنین گفت که روسیه قصد ندارد اتحاد نظامی با چین ایجاد کند. وی توضیح داد: اگر مفهوم اتحاد نظامی را درک کنیم، باید بگویم که نه روسیه و نه چین قصد ایجاد چنین اتحادی را ندارند.

وی در عین حال افزود، روابط روسیه با چین هرگز از لحاظ کیفیت و سطح اعتماد متقابل در تمامی عرصه ها، از جمله اقتصادی، بعنوان پایه و اساس روابط دو کشور و در عرصه تامین منافع مسکو و پکن در عرصه بین المللی، با اندازه حال حاضر مستحکم نبوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 527

به "لاوروف: مسئله کُردها نباید باعث وخامت اوضاع منطقه شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: مسئله کُردها نباید باعث وخامت اوضاع منطقه شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید