عمویی: اقدام اخیر آمریکا تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه است ، باید پیام محکمی برای ایالات متحده صادر شود

به گزارش بهترین مقاله، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید پیام محکمی برای طرف آمریکایی صادر شود، تا آمریکایی ها مطلع باشند که تهدید هواپیما های مسافربری ما با واکنش جدی روبرو خواهد شد..

عمویی: اقدام اخیر آمریکا تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه است ، باید پیام محکمی برای ایالات متحده صادر شود

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره حرکت ماجراجویانه آمریکا گفت: اقدام خطرناک و تهدیدآمیز هواپیمای جنگنده آمریکایی در نزدیک شدن و ایجاد مشکل برای پرواز مسافربری ماهان در شب گذشته نیازمند واکنش جدی است.

وی ادامه داد: این اقدام آمریکایی ها خلاف حقوق بین الملل و آزادی تردد هواپیما های غیرنظامی در راستا های شناخته شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت از طریق سازمان هواپیمایی جهانی (ایکائو) دست به شکایت زده است، گفت: فراتر از آن لازم است که این موضوع از طریق سایر مجامع بین المللی هم پیگیری شود.

عمویی شرح داد: در وهله اول باید شکایت جمهوری اسلامی ایران از این تهدید تروریستی ایالات متحده، در شورای امنیت سازمان ملل متحد ثبت شود چرا که اقدام فرماندهی مرکزی نیرو های آمریکا (سنتکام) تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه است.

وی بیان داشت: همین طور باید پیام محکمی برای طرف آمریکایی صادر شود تا آمریکایی ها مطلع باشند که تهدید هواپیما های مسافربری ما با واکنش جدی روبرو خواهد شد. آمریکایی ها سابقه بسیار تلخی در مورد خطوط مسافربری ما دارند که هنوز فراموش نشده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور آمریکایی ها در سوریه، تاکید کرد: اصل حضور نیرو های آمریکایی ها در سوریه نامشروع است و اشغال پایگاه التنف که بخشی از خاک سوریه است، کاملاً غیرقانونی و بی مبناست و به تبع حضور هواپیما های آمریکا در این منطقه هم غیر مشروع و ناامن کننده است.

وی با بیان اینکه ادعای مطرح شده از سوی سنتکام که جنگنده های آمریکایی قصد شناسایی داشتند غلط است، گفت: چرا که هواپیمای ایرانی یک هواپیمای مسافربری ثبت شده و در حال حرکت در یک راستا شناخته شده برای پرواز های غیرنظامی بوده است و به تبع آن آمریکایی ها بهانه ای برای اقدام علیه این پرواز نداشته اند.

عمویی در سرانجام گفت: اکنون که این پرواز دچار اختلال شده و چند نفر از اعضای آن پرواز مصدوم شدند، هزینه های خسارت هایی که وارد شده و مشکلاتی که برای مسافران به وجود آمده، به عهده طرف آمریکایی است و فراتر از آن آمریکایی ها باید بدانند که این اقدام آنان بدون پاسخ نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1149

به "عمویی: اقدام اخیر آمریکا تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه است ، باید پیام محکمی برای ایالات متحده صادر شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمویی: اقدام اخیر آمریکا تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه است ، باید پیام محکمی برای ایالات متحده صادر شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید