طالبان: تا خروج آخرین نظامی خارجی از افغانستان مبارزه می کنیم

به گزارش بهترین مقاله، گروه طالبان اظهارداشت: مجاهدین امارت اسلامی با گرم نگه داشتن سنگرهای دفاع تا خروج آخرین نظامی خارجی از افغانستان مبارزه می نمایند.

طالبان: تا خروج آخرین نظامی خارجی از افغانستان مبارزه می کنیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در حالی که نهمین دور از مذاکرات آمریکا و طالبان هنوز سرانجام نیافته است، گروه طالبان در یادداشتی تاکید نمود که امارت اسلامی در بیش از دو دهه گذشته مسائل زیادی را متحمل شده اما هرگز دین و میهن را به معامله نگرفته است.

به گفته طالبان، مجاهدین امارت اسلامی سنگرهای دفاع از دین و میهن را داغ نگه داشته اند و به حملات اشغالگران جواب های سختی داده اند.

طالبان درباره دولت افغانستان نیز تاکید نمود که اگر مقامات کابل خود را افغان می دانند بنابراین باید کشتار برای منافع اشغالگران را متوقف نمایند، برای ایجاد تفرقه در اقوام افغانستان کوشش ننمایند و قدرت را به امارت اسلامی واگذارند تا دولت اسلامی، واحد و مستقل ساخته گردد.

همچنین در این یادداشت درباره حضور نیروهای خارجی نیز طالبان اظهارداشت که اشغالگران نظامیان خود را از افغانستان خارج نمایند و اجازه دهند تا افغان ها نظامی بر اساس آرمانهای خود را بسازند.

این گروه هشدار داد که امارت اسلامی به پاسداری از خاک، ارزش ها و منافع ملی خود متعهد است و تا زمانی که آخرین نظامی خارجی از افغانستان خارج نگردد، به مبارزه ادامه خواهد داد.

طالبان در این یادداشت مدعی شد که نخستین و بزرگترین خواست افغان ها خروج نیروهای خارجی، سرانجام یافتن ویرانی و تلفات غیرنظامی در افغانستان است.

این گروه اظهار داشت که افغان ها برای جنگ به آمریکا و اروپا نرفته اند و این غربی ها هستند که افغانستان را اشغال نموده اند و به جنگ ادامه می دهند.

این اظهارات در حالی است که بعضی از رسانه ها در افغانستان از احتمال توافق آمریکا و طالبان گزارش داده اند اما تعدادی از کارشناسان اختلاف مواضع واشنگتن و این گروه را بسیار جدی می دانند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 261

به "طالبان: تا خروج آخرین نظامی خارجی از افغانستان مبارزه می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: تا خروج آخرین نظامی خارجی از افغانستان مبارزه می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید