ضرورت تسریع در عملیاتی شدن اینستکس و امنیت خلیج فارس محور گفتگوی ظریف و همتای فنلاندی

به گزارش بهترین مقاله، وزرای خارجه ایران و فنلاند در مورد ضرورت تسریع در عملیاتی شدن اینستکس و امنیت خلیج فارس به تبادل نظر پرداختند.

ضرورت تسریع در عملیاتی شدن اینستکس و امنیت خلیج فارس محور گفتگوی ظریف و همتای فنلاندی

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران به هلسینکی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای مصاحبه و رایزنی با مقامات اروپایی به فنلاند سفر نموده است در ادامه دیدارهای خود، با پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند دیدار و در مورد روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

در این دیدار علاوه بر مصاحبه در مورد موضوع نفتکش گریس 1 (آدریان دریا) و آنالیز آخرین تحولات برجام بویژه ضرورت تسریع در راه اندازی و عملیاتی شدن کامل اینستکس، در مورد امنیت منطقه خلیج فارس و ایده ها و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برای مصاحبههای منطقه ای گفتگو شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر ضرورت تحول شناختی در منطقه، با اشاره به اینکه ایران دارای بیشترین مرز در خلیج فارس است، بر آمادگی و ظرفیت بالای کشورمان برای تامین امنیت این منطقه تاکید نمود.

وزیر خارجه فنلاند نیز در این دیدار گفت: علی رغم فشارهای آمریکا بر شرکت های اروپایی، فنلاند و اتحادیه اروپایی از ایجاد سازوکار اقتصادی اینستکس حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 248

به "ضرورت تسریع در عملیاتی شدن اینستکس و امنیت خلیج فارس محور گفتگوی ظریف و همتای فنلاندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تسریع در عملیاتی شدن اینستکس و امنیت خلیج فارس محور گفتگوی ظریف و همتای فنلاندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید