صورت های اقتصادی شفاف پیش احتیاج ارائه خدمات و تسهیلات در اگزیم بانک ایران

به گزارش بهترین مقاله، معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران گفت: تصمیم گیری در مورد پرونده شرکت هایی که صورت های اقتصادی شفاف و مناسبی دارند بدون وقفه انجام می پذیرد.

صورت های اقتصادی شفاف پیش احتیاج ارائه خدمات و تسهیلات در اگزیم بانک ایران

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، رضا ساعدی فر، اضافه نمود: شرط دریافت تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برخورداری حداقل بیست درصدی از نسبت مالکانه است.

وی اضافه نمود: در صورتی که بنگاهی از نسبت مالکانه یادشده برخوردار نباشد، امکان ثبت اطلاعات آن در سامانه صندوق توسعه ملی به منظور دریافت تسهیلات تلفیقی، وجود نخواهد داشت.

ساعدی فر با بیان اینکه نسبت مالکانه برای بنگاه هایی که خواستار استفاده از تسهیلات از محل منابع بانک هستند، حداقل 15 درصد مشخص شده، گفت: دریافت تسهیلات برای بنگاه هایی که حداقل نسبت مالکانه یادشده(15 درصد) را دارند، از سهولت بیشتری برخوردار خواهد بود.

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران توضیح داد: این بانک به شرکت هایی تسهیلات بدون وثیقه اعطا می نماید که صورت های اقتصادی شفاف خود را با امضا و مهر تایید حسابرس به بانک ارائه دهند، در غیر اینصورت باید وثیقه ای مناسب به بانک معرفی نمایند.

ساعدی فر اعلام نمود: اگر شرکتی تعهدات ارزی خود را طبق آخرین فهرست اعلامی بانک مرکزی ایفا نموده باشد، بر اساس اختیاراتی که به سیستم بانکی کشور اعطا شده، می تواند تسهیلات تا مبلغ 50 میلیارد ریال در قبال ارائه کامل مدارک اظهارنامه اقتصادیاتی از بانک توسعه صادرات ایران دریافت کند.

وی در ادامه گفت: هرچند برای ما مهم است که تسهیلات اعطایی بانک صرف صادرات گردد اما اگر در راستا صادرات مشتریان منع قانونی به وجود آمد، جریمه ای برای عدم انجام تعهد صادراتی مشتریان برای ایشان در نظر گرفته نمی گردد.

ساعدی فر در مورد مقررات تغییرکالای صادراتی،گفت: از آنجایی که در سیستم بانکی ما قوانین بانکداری اسلامی رعایت می گردد، مشتریان ملزمند تغییر برنامه صادراتی خود را کتبا به شعبه ذیربط اطلاع داده و اسناد صادراتی مرتبط را به موقع به بانک ارائه دهند تا مسئله ای برایشان ایجاد نگردد.

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران در مورد طرح های توسعه ای کشور، توضیح داد: بانک در صورت موجه و صادراتی بودن طرح های مشتریان می تواند منابع اقتصادی مورد احتیاج شرکت ها را به وسیله منابع بانک و یا معرفی شرکت ها به بازار سرمایه و به وسیله شرکت تامین سرمایه بانک فراهم کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1289

به "صورت های اقتصادی شفاف پیش احتیاج ارائه خدمات و تسهیلات در اگزیم بانک ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صورت های اقتصادی شفاف پیش احتیاج ارائه خدمات و تسهیلات در اگزیم بانک ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید