شیوه ترامپ برای حذف رقیب ، این بار پینوکیو

به گزارش بهترین مقاله، رئیس جمهور آمریکا در دوران انتخابات 2016 از شیوه اهانت و تحقیر رقیب بهره برد و این روزها که هم حال و هوای انتخاباتی جریان دارد و هم استیضاح؛ ترامپ از این سلاح بیشتر استفاده می نماید به گونه ای که رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا را پینوکیو خطاب کرد.

شیوه ترامپ برای حذف رقیب ، این بار پینوکیو

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ تا کنون برای جو بایدن لقب خواب آلود و برای برنی سندرز لقب دیوانه را به کار برده است و برای رقیب انتخابات 2016 خود یعنی هیلاری کلینتون هم از واژه فرتوت استفاده می نماید.

وی روز آدینه، آدام شف را پینوکیو نامید و در صفحات مجازی خود هم تصاویر این شخصیت کارتونی را با دماغ دراز که نشان از دروغ گویی است در کنار تصویر رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا قرار داد.

شف در طول دوران تحقیقات بازرس رابرت مولر درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 و همچنین پس از آن، معتقد است که ترامپ با عوامل خارجی مراوده دارد و در این بین تنها منافع شخصی خود را می بیند.

از این رو، به شدت به دنبال استیضاح دونالد ترامپ است و اخیر به دنبال افشای مکالمه تلفنی رئیس جمهوری آمریکا با همتای اوکراینی خود برای تحت فشار قرار دادن ولادیمیر زلنسکی جهت انجام تحقیقات درباره جو بایدن و فرزندش هانتر، این کوشش خود را اضافه نموده است.

دموکرات ها با کسب اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان آمریکا از ابتدای سال 2019 تا کنون، فشار زیادی بر ترامپ وارد نموده اند تا بلکه بتوانند او را از گردونه سیاسی ایالات متحده آمریکا خارج سازند.

ترامپ در مدت حدود سه سال حضور خود در آمریکا درعرصه سیاست خارجی دستاوردی نداشته است و با راه اندازی جنگ تعرفه و خروج از پیمان های بین المللی، تنها به انزوای بیشتر آمریکا یاری نموده است.

علاوه بر این، ترامپ نشان داده است که برای پیشبرد منافع شخصی خود، حتی به شعارهای انتخاباتی خود هم پایبند نیست به گونه ای که در طول سه سال به طور مداوم چین را رقیب و دشمن اصلی آمریکا نامیده است اما در عین حال از رئیس جمهوری آن کشور برای فشار به رقیب انتخاباتی خود درخواست یاری نموده است.

گفته می گردد او از شی جین پینگ خواسته است تا درباره بایدن و فرزندش تحقیق کند و در ازای آن، آمریکا درباره حوادث هنگ کنگ سکوت خواهد نمود.

این مسایل باعث شده است تا کمیته های مرتبط با مساله استیضاح دونالد ترامپ همچون کمیته امور خارجی، نظارت و صلاحیت، قضایی و اطلاعات به طور جدی وارد عرصه شوند و از تمام ابزار خود برای پیشبرد طرح استیضاح دونالد ترامپ در یکسال مانده به دوره ریاست جمهوری اش بهره گیرند.

صدور احضاریه های متعدد برای همه عواملی که به نوعی در این ماجراها دخالت داشته اند حتی پای مایک پنس معاون اول ترامپ وهمچنین مایک پمپئو وزیر خارجه او را هم به میان کشیده است.

در تازه ترین اقدام هم سه رئیس کمیته امور خارجی، اطلاعات و نظارت مجلس نمایندگان در احضاریه ای به سرپرست کاخ سفید از او خواسته اند تمامی اسناد مورد احتیاج را به کنگره ارسال کند.

شرایط در داخل آمریکا به گونه ای شده است که رفته رفته جمهوریخواهان هم به صف استیضاح کنندگان می پیوندند چرا که آنها هم از آینده انتخاباتی خود نسبت به سکوت در قبال اقدامات ترامپ که بیم شخصی و سیاسی بودن آن می رود، نگران هستند.

میت رامنی سناتور جمهوریخواه آمریکا که دلخوشی هم از ترامپ ندارد، در صفحه توئیتری خود درخواست ترامپ از چین برای تحقیق درباره رقیب انتخاباتی خود را تنها انگیزه سیاسی توصیف کرد.

وی تاکید نمود که درخواست گستاخانه و بی سابقه رئیس جمهوری از چین و اوکراین برای تحقیق درباره جو بایدن اشتباه و هولناک است.

جان برنان رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هم در واکنش به اظهارات رامنی نوشت: چه تعداد دیگری از سناتورهای جمهوریخواه آماده اند تا کرامت، شهامت و موضع اصولی سناتور رامنی را نشان دهند؟

وی با تشکر از این سناتور جمهوریخواه اضافه نمود: به خاطر اینکه کشور و قانون اساسی ما را بالاتر از حزب سیاسی و رفتار فاسد دونالد ترامپ قرار دادی، تشکر می کنم.

در حالی که ترامپ در گفت وگو با خبرنگاران به طور مکرر از کلمه فساد در قبال جو بایدن و فرزندش استفاده کرد، معاون اول باراک اوباما توصیف دیگری در این باره داشت.

بایدن گفت: : تمام صحبت ها درباره فساد از زبان فاسدترین رئیس جمهوری ما در تاریخ مدرن بیرون آمد. او فساد مجسم است.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما هم اقدام جو بایدن در سال 2015 در ارتباط با اوکراین را به نیابت از دولت و در راستای منافع ملی آمریکا دانست و گفت: این کار با آنچه که ترامپ برای منافع شخصی و سیاسی انجام داده، متفاوت است. اکنون دموکراسی ما به خطر افتاده است.

در آنسوی انتقادها و فشارها برای استیضاح ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سعی می نماید با شیوه دیرینه خود یعنی اهانت به رقیب و تحقیر، وی را از میان بردارد به گونه ای که در افکار عمومی جایگاهی نداشته باشد.

وی درباره آدام شف رئیس کمیته اطلاعات که این روزها در نوک حملات ترامپ قرار گرفته است، به نقل از فاکس نیوز نوشت: ارتباط آدام شف با افشاگر در حال روشن شدن است.

ترامپ ادامه داد: این واقعیات و دیگر موارد، پیشرفت استیضاح مسخره کلاهبردارانه را ناممکن می سازد. شف همچنین مرتکب یک عمل جنایی شده است، شاید هم خیانت؛ وقتی که یک بیانیه وحشتناک را به نقل از رئیس جمهوری یعنی من، برای کننگره و مردم آمریکا خواند.

وی با به کاربردن الفاظ بسیار ناشایست علیه این نماینده مجلس آمریکا، افزود: او این کار را برای فریب کنگره و عموم مردم انجام داد تا مرا بد جلوه دهد.

اگر چه در این میان بعضی افراد معلوم الحال همچون رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ هم علیه رئیس جمهوری آمریکا موضع گرفته اند اما گفته می گردد، کم نیستند افرادی که زخم خورده ترامپ هستند و اکنون قصد انتقام گیری دارند.

از این رو، شاید بتوان گفت در شرایط فعلی دو قشر بیش از دیگران خواهان سرنگونی ترامپ هستند که وجه مشترک آنها، انتقام گیری است؛ نخست دموکرات ها و دوم خدمتگزارانی که با عضب ارباب روبرو شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 433

به "شیوه ترامپ برای حذف رقیب ، این بار پینوکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه ترامپ برای حذف رقیب ، این بار پینوکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید