شبه نظامیان کُرد: بیش از 275 هزار نفر در عملیات ترکیه در سوریه آواره شدند

به گزارش بهترین مقاله، شبه نظامیان کُرد سوریه در بیانیه ای اعلام کردند که در عملیات نظامی ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه که از هفته گذشته شروع شده است، بیش از 275 هزار نفر آواره شدند.

شبه نظامیان کُرد: بیش از 275 هزار نفر در عملیات ترکیه در سوریه آواره شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبه نظامیان کُرد سوریه امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کردند که در نتیجه عملیات نظامی ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه که از هفته گذشته آغاز شد، بیش از 275 هزار نفر آواره شدند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه فوق آمده است که بیش از 70 هزار نفر از 275 هزار نفری را که در نتیجه عملیات نظامی ترکیه آواره شدند، بچه ها تشکیل می دهند.

ترکیه از روز چهارشنبه (17 شهریورماه) به خاطر آنچه مقابله با تروریسم و ایجاد یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری خوانده، به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه حمله نموده است. این اقدام نقدها زیادی را در سطح جهانی برانگیخته است. با این حال، اردوغان روز گذشته در پایتخت جمهوری آذربایجان تأکید کرد که ترکیه هرگز از این اقدام خود عقب نشینی نخواهد کرد.

وی گفت که ترکیه به این سخنان گوش نمی دهد و هرگز دست از عملیات در شمال سوریه نخواهد کشید تا این منطقه را از تروریست ها به طور کامل پاکسازی کند و کاری که آغاز نموده را به انتها برساند.

بعضی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، نروژ، چک، فنلاند و ایتالیا صادرات سلاح خود به ترکیه را در اعتراض به عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه متوقف نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 472

به "شبه نظامیان کُرد: بیش از 275 هزار نفر در عملیات ترکیه در سوریه آواره شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبه نظامیان کُرد: بیش از 275 هزار نفر در عملیات ترکیه در سوریه آواره شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید