ساماندهی و تجهیز محوطه قلعه تاریخی بختک لیلان برای حضور گردشگران نوروزی

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از آمادگی و تجهیز محوطه قلعه تاریخی بختک لیلان شهرستان ملکان برای میزبانی از گردشگران نوروز 99 اطلاع داد.

ساماندهی و تجهیز محوطه قلعه تاریخی بختک لیلان برای حضور گردشگران نوروزی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مرتضی آبدار در این خصوص اظهار کرد: شهرستان ملکان در یکی از مسیرهای شاخص گردشگری استان واقع شده است و به واسطه ظرفیت های خود، قابلیت تبدیل شدن به یکی از مقاصد جدید گردشگری در استان را دارد.

وی قلعه بختک لیلان را یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی ملکان عنوان نمود و گفت: این اثر باشکوه تاریخی که یادگار پیشینیان است، می تواند ضمن معرفی فرهنگ و هویت منطقه نقش مهمی در جذب بیشتر گردشگر به شهرستان ایفا نماید.

وی در ادامه گفت: اقدامات حفاظتی و ساماندهی آثار معماری این قلعه تاریخی از ماه های گذشته آغازشده و اکنون جهت بازدید گردشگران نوروزی آماده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، آبدار در انتها به اقدامات انجام گرفته در راستای آماده سازی این مجموعه تاریخی برای نوروز 99 اشاره نمود و گفت: در حال حاضر اقداماتی نظیر ساماندهی، محوطه سازی و نصب مبلمان محیطی در محدوده ضلع بیرونی عرصه دیواره و برج بارو پایگاه ملی میراث فرهنگی قلعه بختک لیلان جهت بازدیدکنندگان و گردشگران اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 710

به "ساماندهی و تجهیز محوطه قلعه تاریخی بختک لیلان برای حضور گردشگران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی و تجهیز محوطه قلعه تاریخی بختک لیلان برای حضور گردشگران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید