زیگمار گابریل به زندگی سیاسی خود انتها می دهد

به گزارش بهترین مقاله، رسانه های آلمانی با استناد به اطلاعات حزب سوسیال دموکرات از تصمیمات گابریل برای کناره گیری از عرصه سیاسی خبر دادند.

زیگمار گابریل به زندگی سیاسی خود انتها می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های آلمانی از کناره گیری زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه سابق آلمان و از اعضای بلندپایه حزب سوسیال دموکرات از عرصه سیاسی خبر می دهند.

به نوشته رسانه های آلمانی گابریل، رئیس سابق حزب سوسیال دموکرات آلمان دیگر نمی خواهد مجدداً نامزد نمایندگی مجلس آلمان گردد.

روزنامه تاگس اشپیگل این خبر را با استناد به گفته های یکی از سیاستمداران منطقه ای حزب سوسیال دموکرات منتشر نموده است. به گفته وی گابریل اخیراً تصمیم گرفته است که کاملاً به فعالیت های سیاسی خود انتها دهد. وی این تصمیم را علنی ننموده است تا ناآرامی در مبارزات انتخاباتی اروپایی ایجاد نگردد. البته این مسئله معین نیست که آیا گابریل در این دوره قانونگذاری کناره گیری می نماید و یا تا سال 2021 نماینده مجلس آلمان باقی خواهد ماند.

زیگمار گابریل زندگی سیاسی خود را در وطنش نیدرزاکسن شروع کرد. وی از سال 1999 تا 2003 نخست وزیر این ایالت آلمان بود. وی از سال 2005 نامزد مجلس آلمان شد و موفقیت های چشمگیری در این راستا داشت.

گابریل از سال 2005 تا 2009 وزیر محیط زیست آلمان و از سال 2013 تا 2017 وزیر اقتصاد و از 2017 تا 2018 وزیر امور خارجه آلمان بود. وی همچنین از سال 2009 تا 2017 رئیس حزب سوسیال دموکرات بود.

این که دقیقاً کی گابریل از عرصه سیاسی عقب نشینی می نماید هنوز معین نیست. اوایل ماه می وی رسماً برای ریاست پلی بین دو سوی آتلانتیک که یک انجمن با هدف تعمیق همکاری های بین آلمان، اروپا و آمریکا است نامزد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 185

به "زیگمار گابریل به زندگی سیاسی خود انتها می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیگمار گابریل به زندگی سیاسی خود انتها می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید