رئیس فدراسیون چندشغله باشد، باید با او برخورد گردد، بازرس فدراسیون حق قانونی دارد به ریخت وپاش های عزیزی خادم رسیدگی کند

به گزارش بهترین مقاله، مدیرعامل اسبق استقلال گفت: اگر ریخت و پاش خاصی در فدراسیون وجود داشته باشد بازرس فدراسیون فوتبال حق قانونی دارد که به آن رسیدگی کند.

رئیس فدراسیون چندشغله باشد، باید با او برخورد گردد، بازرس فدراسیون حق قانونی دارد به ریخت وپاش های عزیزی خادم رسیدگی کند

گروه ورزشی خبرنگاران، در روزهای گذشته موضوع چند شغله بودن شهاب الدین عزیزی خادم رئیس جدید فدراسیون فوتبال، دیدارهایش با مقامات دولتی، نمایندگان مجلس، شهرداری و دیگر افرادی که چندان ارتباطی به فوتبال ندارند، به اضافه موضوع افطاری دادن با حضور بعضی از اصحاب رسانه موجب شد تا همزمان با اتفاقات نامطلوبی که در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی طی هفته های گذشته رخ می دهد موضوعات بحث برانگیزی را ایجاد کند.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت وگو با دانشجو، در ارتباط با مسائل اخیر گفت: پیش از هرچیز ایشان باید در رابطه با عملکردش در هیئت رئیسه فدراسیون پاسخ بدهد. در حقیقت هیئت رئیسه همان هیئت مدیره فدراسیون است که از اختیارات بالایی برخوردار است و اگر احیاناً عملکرد رئیس فدراسیون بر اساس خواسته های مجمع یا مدیریت آن نباشد هیئت رئیسه می تواند با ارجاع موارد مذکور به مجمع این فرد را از سمتش عزل کند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در ادامه افزود: خوشبختانه در حال حاضر در هیئت رئیسه فدراسیون افراد فوتبالی و ورزشی حضور دارند و باید از آنها پرسید که اگر اتفاقاتی که درباره اش صحبت هایی مطرح شده اتفاق افتاده، چه پاسخی در این باره دارند؟ چون اینکه اگر احیاناً سوء استفاده ای از منابع اقتصادی یا موقعیت ریاست فدراسیون اجرا شده بازرس قانونی فدراسیون باید به این مسائل رسیدگی نموده و موارد را تک به تک مورد بازبینی قرار دهد.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی خاطر نشان کرد: وزارت ورزش هم که نقش نظارتی در این زمینه دارد باید نظارت خودش را نسبت به فدراسیون فوتبال و رئیس آن داشته باشد. از این رو عملکرد رئیس باید زیر ذره بین هیئت رئیسه قرار بگیرد. در واقع هر اتفاقی در فدراسیون فوتبال باید تحت نظارت اعضای این هیئت رییسه باشد.

واعظ آشتیانی افزود: من پیش از این هم گفته بودم که اعضای هیئت رئیسه باید یک نفر را از بین خودشان به عنوان سخنگو انتخاب نمایند تا مسائل مورد بحث را در پاسخ به سوالات طرح شده در ذهن اصحاب رسانه و نمایندگان مردم پاسخ بدهند. این که تک تک حرف بزنند راه به جایی نمی برد.

این مدیر اسبق ورزشی درباره بحث دو یا چند شغله بودن ریاست جدید فدراسیون فوتبال شرح داد: موضوع دو شغله بودن از موضوعات قانونی در کشور ماست که باید مورد آنالیز قرار بگیرد و اگر مسئولی مُرّ قانون را رعایت نکند، بدون تعارف باید با او برخورد گردد. اینکه شخصی دو یا چند شغل داشته باشد و باز هم شغل جدید دولتی را اختیار کند به این معنی است که ما قانون را جدی نگرفته ایم و یا بهتر است بگوییم بعضی یاد گرفته اند که قانون را در چنین شرایطی به سخره بگیرند و اگر کسی چنین جرأتی داشته باشد اهانت به قانون و قانونگذار نموده است.

وی درباره موضوع افطاری فدراسیون فوتبال و دورهمی های رسانه ای و مسائل این چنینی که شایعاتی را پیرامون این فدراسیون به وجود آورده شرح داد: پیش از این گفتم اگر ریخت و پاش خاصی در فدراسیون وجود داشته باشد بازرس فدراسیون فوتبال حق قانونی دارد که به آن رسیدگی کند. خزانه دار فدراسیون باید پیگیر این مسائل باشد که آیا ریخت و پاشی بوده یا نه! ضمناً اگر هم انتقاداتی به شکل نابجا مطرح می گردد حتی باید آنها را هم مد نظر قرار داد و آنالیز کرد و دید که آیا برنامه های فدراسیون به شکل صحیح پیشرفته یا نه؟ البته در صورتی که برنامه ای وجود داشته !

امیررضا واعظ آشتیانی در این باره که نقش رسانه ها در چنین شرایطی چیست و سکوت بعضی رسانه ها در قبال اشتباهات چه مفهومی می تواند داشته باشد، تاکید نمود: رسانه رسالتش مطلعی بخشی است و اگر بنا باشد احیاناً نسبت به بعضی مسائل بی توجه باشد که رسالتش را از دست می دهد. رسانه باید روشنگری کند و این روشنگری مبتنی بر واقعیات در جهت تنویر افکار عمومی باشد تا مردم را مطلع نمایند. اما اگر خدایی ننموده رسانه ای به هر دلیلی چشمش را بر مسائل غلط و اتفاقات اشتباه ببندد در واقع رسالتش را از دست داده و دیگر مورد اعتماد مردم نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1650

به "رئیس فدراسیون چندشغله باشد، باید با او برخورد گردد، بازرس فدراسیون حق قانونی دارد به ریخت وپاش های عزیزی خادم رسیدگی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس فدراسیون چندشغله باشد، باید با او برخورد گردد، بازرس فدراسیون حق قانونی دارد به ریخت وپاش های عزیزی خادم رسیدگی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید