رئیس جمهور چین به آمریکا سفر می نماید

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران: یک روزنامه چینی به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که رئیس جمهور چین میخواهد سال جاری به آمریکا سفر کند تا در مورد مسائل آسیا اقیانوسیه با همتای آمریکایی خود رایزنی کند.

رئیس جمهور چین به آمریکا سفر می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه چاینا دیلی، منابع مطلع دیپلماتیک اعلام کردند که ژی جین پینگ رئیس جمهور چین امسال به آمریکا سفر خواهد نمود تا در مورد مسائل منطقه آسیا اقیانوسیه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، مصاحبه کند.

زمان دقیق سفر رئیس جمهور چین به آمریکا هنوز تعیین نیست و مقام های رسمی آمریکایی و چینی هنوز در حال مذاکره در این خصوص هستند.

کوی تیان کای سفیر چین در آمریکا نیز به این روزنامه چینی گفته است که تماس های اخیر بین مقام های ارشد دو کشور، موفقیت آمیز بوده است. وی توضیح داد که پکن امیدوار است که به تعامل دوجانبه با آمریکا در امسال نیز ادامه دهد.

آخرین دیدار بین روسای جمهور آمریکا و چین در نوامبر 2014 میلادی در جریان اجلاس اپک در پکن، انجام شده است. گرچه آمریکا و چین در مورد مسائل گسترده ای با یکدیگر همکار می نمایند ولی اختلافات بر سر ادعاهای ارضی چین در دریای جنوبی چین، موجب تنش در روابط دو طرف شده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 538

به "رئیس جمهور چین به آمریکا سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین به آمریکا سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید