ملاقات ظریف و اتمر در آنتالیا؛ آمادگی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان

به گزارش بهترین مقاله، وزیر امور خارجه در ملاقات همتای افغانستانی ضمن اعلام آمادگی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان، بر ضرورت همکاری همه جریان های سیاسی داخل این کشور در بازگرداندن امنیت با ثبات به افغانستان تأکید کرد.

ملاقات ظریف و اتمر در آنتالیا؛ آمادگی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف و محمد حنیف اتمر وزرای امور خارجه ایران و افغانستان امروز (آدینه) در آنتالیا و در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا ملاقات و به گفت وگو نشستند.

ظریف در این ملاقات با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان، بر ضرورت همکاری همه جریان های سیاسی داخل افغانستان در بازگرداندن امنیت با ثبات به این کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه بعلاوه آمادگی برگزاری هر چه سریع تر کمیسیون مالی دو کشور را گفت.

محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان هم در این ملاقات ضمن ابلاغ پیغام تشکر دولت افغانستان بابت ارسال یاری های درمانی و بهداشتی و محموله های اکسیژن، با توجه به نامساعد بودن شرایط کرونا، خواهان تدوام مساعدت ها شد.

وزیر امور خارجه افغانستان در ادامه به تشریح آخرین شرایط امنیتی افغانستان پرداخته و آمادگی خود را جهت هماهنگی با طرف ایرانی به ویژه در خصوص شرایط امنیتی منطقه ها مرزی و برگزاری هر چه سریع تر کمیسیون مشترک مرزی گفت.

به گزارش فارس، ظریف دیروز هم با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و صلاح الدین ربانی وزیر خارجه پیشین افغانستان ملاقات و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با عبدالله عبدالله در آنتالیا ضمن ابراز نگرانی از شرایط امنیتی افغانستان، بر ضرورت برگزاری گفت وگوهای بین الافغانی تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

روز یکشنبه هم قرار است نخستین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و افغانستان در آنتالیا برگزار گردد.

مجمع دیپلماسی آنتالیا امروز (آدینه) 28 خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح شد. این نشست با حضور مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان های بین المللی و منطقه ای و دیپلمات های برجسته برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1742

به "ملاقات ظریف و اتمر در آنتالیا؛ آمادگی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات ظریف و اتمر در آنتالیا؛ آمادگی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید