دلار کانادا با پیروزی ترودئائو در انتخابات رشد کرد

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز سه شنبه، در حالی که بازارها از انتخاب مجدد دولت لیبرال کانادا قوت قلب گرفتند، دلار کانادا نزدیک به بالاترین سطح 3 ماهه خود معامله شد. این در حالی است که همچنان نگرانی هایی در خصوص این وجود دارد که دولت لیبرال اکثریت مطلق خود در تعداد کرسی های مجلس را از دست داد و حالا به حمایت حزب چپ گرای مخالف خود احتیاج دارد.

دلار کانادا با پیروزی ترودئائو در انتخابات رشد کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

پس از رقابت انتخاباتی سخت روز دوشنبه، لیبرال ها توانستند 155 کرسی از 338 کرسی مجلس را به دست آورند. به این ترتیب نخست وزیر کنونی کانادا، جاستین ترودئائو در قدرت باقی می ماند، اما موقعیت او تضعیف شده و باید دولت اقلیتی را تشکیل دهد.

دولت حداقلی به معنای این است که ترودئائو برای به تصویب رساندن قوانین کلیدی به حمایت احزابی مانند حزب نیودموکرات ها احتیاج خواهد داشت.

نرخ برابری دلاری دلار کانادا که با افزایش احتمال توافق تجاری چین و آمریکا هم تقویت شده بود، توانست به رکورد میان جلسه ای 1.3071 واحد برسد، که بالاترین سطح آن از 22 جولای تا کنون است. دلار کانادا سپس با اندکی افت نرخ برابری خود با دلار را در 1.3082 واحد تثبیت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 515

به "دلار کانادا با پیروزی ترودئائو در انتخابات رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلار کانادا با پیروزی ترودئائو در انتخابات رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید