در ادامه اقدامات عربستان در شرق یمن، هادی استاندار المهره را برکنار کرد

به گزارش بهترین مقاله، در ادامه تحولات المهره در شرق یمن و دخالت های سعودی، رئیس دولت مستعفی یمن استاندار این استان را برکنار کرد.

در ادامه اقدامات عربستان در شرق یمن، هادی استاندار المهره را برکنار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی چند روز درگیری میان نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و نیروهای قبیله ای در استان المهره در شرق یمن، عبد ربه منصور هادی استاندار این استان را برکنار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، هادی محمد یاسر را جایگزین راجح باکریت کرد. استاندار جدید در سال های 2014 تا 2015 نیز استاندار المهره بوده است.

بنا به این گزارش، منصور هادی به دلیل اختلافاتی که با بعضی از مقامات محلی درباره نحوه اداره این استان داشته، باکریت را برکنار نموده است.

هتفه گذشته، قبایل شرقی ترین استان یمن که از مداخلات سعودی به تنگ آمده اند در بیانیه ای اعلام نمودند، حضور اشغالگر سعودی و شبه نظامیان آن در استان المهره نقض کامل عرف و قانون بین الملل، قطعنامه های شورای امنیت و منشور اتحادیه عرب است.

احمد بلحاف مسؤول روابط خارجی در کمیته تحصن کنندگان قبایل المهره هم به همین دلیل اعلام نمود، سعودی استان امن المهره را به پادگان نظامی تبدیل و در آن 33 اردوگاه تأسیس نموده؛ همچنین شبه نظامیانی وابسته به خود در این استان سازماندهی نموده است، امروز در المهره بیش از 180 تانک، ده ها خودروی نظامی جدید و بیش از 2000 نظامی سعودی در پایگاه ها که بیشترین آن در فرودگاه الغیضه هستند، وجود دارد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 816

به "در ادامه اقدامات عربستان در شرق یمن، هادی استاندار المهره را برکنار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ادامه اقدامات عربستان در شرق یمن، هادی استاندار المهره را برکنار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید