درخواست چین از آمریکا برای شرکت در گفتگوهای شورای امنیت درباره کرونا

به گزارش بهترین مقاله، سفیر چین در سازمان ملل در بیانیه ای اظهار داشت: ایالات متحده باید از رفتارهایش در به گردن انداختن تقصیرها به کشوری دیگر در دوران پاندمی کروناویروس دست بکشد و در مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل شرکت کند.

درخواست چین از آمریکا برای شرکت در گفتگوهای شورای امنیت درباره کرونا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل گفت، ایالات متحده باید در مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل برای یافتن یک قطعنامه به منظور رسیدگی به این چالش جهانی شرکت کند و از مقصر جلوه دادن دیگر کشورها دست بردارد.

وی در نشست روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل گفت: چین به آمریکا تاکید دارد که بر اقدامات جهانی مقابله با ویروس کرونا تمرکز کند و از سیاسی کردن این مساله اجتناب نماید و دست از مقصر جلوه دادن دیگر کشورها بردارد. ما همچنین به واشنگتن تاکید داریم تا به صورت فعال در رایزنی ها در جریان نشست شورای امنیت و مذاکرات بر روی پیش نویس قطعنامه ای مربوط به کووید-19 شرکت کند.

اوایل ماه جاری میلادی، شورای امنیت سازمان ملل نتوانست به قطعنامه ای رای دهد که خواهان مبارزه جهانی علیه کروناویروس می شد چون با مخالفت آمریکا روبرو شد.

این پیش نویس خواهان افزایش همکاری و هماهنگی بین المللی و توقف سریع خصومت ها و درگیری ها در تمامی کشورها در بحبوحه ویروس کرونا شده بود و به سازمان بهداشت جهانی اشاره داشت که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به چین-محوری و عدم واکنش موثر در قبال ویروس کرونا متهم شده است.

سفیر چین در سازمان ملل همچنین به اظهارات اولیه کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل اشاره نمود که به چین تاکید نموده بود تا ادعایش را درباره رهبری جهانی اعتبار بخشد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین از چین خواسته بود تا از مجوزهای سازوکار تحویل یاری های مرزی به شمال شرقی سوریه حمایت کند تا به سازمان ملل این اجازه را دهد با همه گیری ویروس کرونا در آنجا مبارزه کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1034

به "درخواست چین از آمریکا برای شرکت در گفتگوهای شورای امنیت درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست چین از آمریکا برای شرکت در گفتگوهای شورای امنیت درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید