درخواست سوئد از اتحادیه اروپا درباره ترکیه

به گزارش بهترین مقاله، ایرنا نوشت: مجلس سوئد روز آدینه (دیروز)خواهان تحریم تسلیحاتی ترکیه از سوی اتحادیه اروپا شده و تاکید نمود که این موضوع را در نشست های اتحادیه اروپا دنبال خواهد نمود.

درخواست سوئد از اتحادیه اروپا درباره ترکیه

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش روز شنبه تارنمای خبری راشاتودی، قرار است نمایندگان مجلس سوئد در جریان نشست آینده(دوشنبه) وزرای خارجه اعضای اتحادیه اروپا در بروکسل این قضیه را پی گیری نمایند.

بنابر این گزارش، آن لیند (Ann Linde) وزیرخارجه سوئد پنجشنبه گذشته تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه را محکوم کرد.

وزیر خارجه سوئد دراین خصوص درتوئیتی نوشت:(این تجاوز نظامی) نقض قوانین بین الملل، بی ثباتی و مخاطرات عظیم بشری از پیامدهای این اقدام است که تنها مختص به نمودها نخواهد بود.

راشاتودی اضافه نمود: وزیرخارجه سوئد همچنین خواهان رسیدگی فوری شورای امنیت سازمان ملل به این مساله شد.

رجب طیب اردوغانرئیس جمهوری ترکیه آدینه شب (شب گذشته) در اولین سخنرانی پس از شروع عملیات چشمه صلح که از روز چهارشنبه گذشته (17 مهرماه) در شمال سوریه شروع شده است، توقف عملیات علیه گروه هایی که آنها را تروریست می خواند، رد کرد.

اردوغان چهارشنبه گذشته خاطرنشان کرد: عملیات موسوم به چشمه صلح نیروهای ارتش ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه علیه نیروهای پ. ک. ک و ی. پ. گ و داعش در شمال سوریه شروع شده است.

عملیات با بمباران مناطقی که گفته می گردد تروریست ها در آن اسکان دارند در مناطق تل ابیض و رأس العین شروع شده است.

بمباران های هوایی توسط هواپیماهایی که از پایگاه های نظامی ترکیه در دیاربکر و اینجرلیک که در نزدیکی مناطق مرزی سوریه هستند، انجام می گردد.

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش گفت که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

در همین حال روز گذشته (آدینه) ده ها تن از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا خاطرنشان کردند که در واکنش به حمله ترکیه به نمودهای شمال شرق سوریه قصد دارند طرحی را برای تحریم آنکارا معرفی نمایند.

پیشتر، ارتش ترکیه در دو عملیات سپر فرات (3 شهریور 95 تا 9 فروردین 96) و عملیات شاخه زیتون (30 دیماه 96 تا 4 فروردین 97) با همکاری گروه های مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف نموده بود.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 408

به "درخواست سوئد از اتحادیه اروپا درباره ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سوئد از اتحادیه اروپا درباره ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید