دبیرکل ناتو: ناتو باید در افغانستان باشد

به گزارش بهترین مقاله، دبیرکل ناتو به دنبال خروج نیروهای آمریکایی از سوریه هشدار داد، ائتلاف باید به مبارزه خود علیه داعش ادامه دهد. او از پیشنهاد آلمان برای حضور بین المللی در سوریه به عنوان یک راهکار سیاسی محتمل استقبال کرد.

دبیرکل ناتو: ناتو باید در افغانستان باشد

به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هشدار داد که با خروج آمریکا از سوریه داعش ممکن است خودش را احیا کند.

ینس استولتنبرگ در کنفرانس مطبوعاتی برای اعلام دستور کار نشست عالی رتبه آینده ناتو گفت، مبارزه با داعش باید ادامه یابد. او اضافه نمود: سرانجام دادن به کار داعش دلیل ورود ناتو به شمال شرقی سوریه بود. ما باید آن دستاوردها را حفظ کنیم. همچنین باید درک کنیم که مبارزه با داعش تمام نشده و آن ها می توانند برگردند. ناتو به مبارزه علیه داعش هم در عراق و هم افغانستان ادامه خواهد داد، خصوصا از طریق آموزش نیروهای محلی.

دبیرکل ناتو بارها خواستار یک راه حل برای درگیری میان ترکیه و کردهای سوریه شده و از توافق ها میان آمریکا و ترکیه و روسیه استقبال کرده است. او گفت: درک می کنیم که ترکیه بیشترین آسیب را از حملات تروریستی و میزبانی از آوارگان متحمل می شود. هنوز بسیار زود است که درباره تبعات توافق سوچی میان روسیه و ترکیه اظهارنظر کنیم.

استولتنبرگ تاکید کرد: ما از توافق ترکیه و آمریکا استقبال کرده و می گویم کاهش خشونت اولین گام در راستا راه حل سیاسی است. ما همچنین از پیشنهاد اخیر وزیر دفاع آلمان برای یک حضور بین المللی در شمال شرق سوریه به عنوان یک پیشنهاد ترغیب کننده که به یک راه حل سیاسی بینجامد، استقبال می کنیم. هرگونه راه حلی باید شامل عوامل میدانی باشد.

دبیرکل ناتو همچنین در رابطه با طالبان افغانستان گفت، این گروه شبه نظامی هرگز با ادامه درگیری در افغانستان به پیروزی نخواهد رسید و حصول یک راه حل سیاسی تنها گزینه است. او اضافه نمود: طالبان باید بفهمند که هرگز در میدان نبرد پیروز نخواهد شد. آن ها باید پای میز مذاکره بنشینند. ما از حضور نیروهای ناتو در این کشور دفاع می کنیم. یک حضور نظامی قدرتمند بهترین راه برای تامین چارچوب یک راه حلی سیاسی است.

این مقام ارشد ائتلاف نظامی ناتو همچنین خواستار حمایت بیشتر اعضا از اوکراین شد و موضع ناتو درباره الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را دوباره بازگو کرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 500

به "دبیرکل ناتو: ناتو باید در افغانستان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل ناتو: ناتو باید در افغانستان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید