خبرنگاران خدمات به سالمندان آذربایجان غربی در دفاتر پیشخوان دولت تسهیل شد

به گزارش بهترین مقاله، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: با توجه به مخاطره آمیز بودن ویروس کرونا برای سالمندان، ارائه خدمات به افراد بالای 60 سال در دفاتر پیشخوان استان تسهیل و باجه ای مجزا برای ارائه خدمات بدون نوبت به این افراد ایجاد شد.

خبرنگاران خدمات به سالمندان آذربایجان غربی در دفاتر پیشخوان دولت تسهیل شد

قاسم جلیلی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: 303 دفتر پیشخوان در آذربایجان غربی فعال است و با توجه به شیوع ویروس کرونا، محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت با جدیت اجرا می شود.

وی ادامه داد: با توجه به برقراری محدودیت های کرونایی و کاهش حضور کارکنان دولت در دستگاه های اجرایی اهمیت جایگاه و نقش دفاتر پیشخوان دولت پررنگتر و خلاء بوجود آمده در ارائه خدمات اداری به مردم از طریق این دفاتر جبران شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: دستگاه های اجرایی می توانند از این ظرفیت به وجود آمده برای ارائه خدمات به مردم استفاده کنند.

جلیلی نژاد با بیان اینکه باید تمام خدمات دستگاه های اجرایی به صورت الکترونیکی قابل ارائه باشد تاکید کرد: تنها در این صورت است که می توان خدمات مناسبی را در دفاتر پیشخوان دولت به آحاد مختلف جامعه ارائه کرد.

وی ادامه داد: استقرار خدمات در تمام دفاتر موجود از جمله برنامه های این اداره کل است و در این راستا برای اخذ کد بانکی برای دفاتر تازه تاسیس در صورت احراز شرایط، مسئله ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در این دفاتر توسط خود کارگزاران انجام می شود و پشتیبانی لازم از این دفاتر نیز درصورت نیاز انجام می گیرد.

در سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان کننده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و به همین دلیل وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی به عنوان کننده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین تمامی واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان کننده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1351

به "خبرنگاران خدمات به سالمندان آذربایجان غربی در دفاتر پیشخوان دولت تسهیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خدمات به سالمندان آذربایجان غربی در دفاتر پیشخوان دولت تسهیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید