خبرنگاران استقبال فرانسه از توافق ایران و آژانس انرژی اتمی

به گزارش بهترین مقاله، تهران- خبرنگاران- وزارت امور خارجه فرانسه پنجشنبه شب از توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

خبرنگاران استقبال فرانسه از توافق ایران و آژانس انرژی اتمی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاریس از تصمیم ایران برای ارائه دسترسی آژانس هسته ای به دو سایت هسته ای استقبال کرد و آن را گامی در جهت درست خواند.

وزارت خارجه فرانسه با تقدیر از رفتار بی طرفانه و حرفه ای آژانس گفت: این تعهد از سوی ایران بخشی از اجرای توافق نهایی شده این کشور با آژانس انرژی هسته ای است.

پیش از این نیز چین ضمن استقبال از این توافق، ابراز امیدواری نموده بود که دو طرف با یکدیگر همکاری نمایند تا این توافق نامه به طور موثر عملی گردد.

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، در خاتمه سفر دو روزه رافائل گروسی مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات کشورمان، در بیانیه مشترکی از توافق بر حل و فصل توام با حسن نیت موضوعات معین شده از سوی آژانس خبر دادند.

طبق این بیانیه آژانس هیچ سؤال و درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده اند، ندارد.

بر اساس این بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق کردند تا همکاری های خود را بیش از پیش تقویت نموده و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از 16 ژانویه 2016 (26 دی 1394) به صورت موقت توسط ایران در حال انجام است، ارتقاء بخشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1166

به "خبرنگاران استقبال فرانسه از توافق ایران و آژانس انرژی اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استقبال فرانسه از توافق ایران و آژانس انرژی اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید