خبرنگاران استان مرکزی برای پنجمین سال رتبه برتر در کاهش نرخ بیکاری کشور را کسب کرد

به گزارش بهترین مقاله، اراک - خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: این استان در ارزیابی عملکرد بیمه بیکاری کشور، سال گذشته برای پنجمین بار متوالی رتبه نخست در کاهش نرخ بیکاری کشور را کسب کرد.

خبرنگاران استان مرکزی برای پنجمین سال رتبه برتر در کاهش نرخ بیکاری کشور را کسب کرد

محمدتقی آبایی هزاوه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: پارسال استاندارد تعریف شده برای مشمولین زیر پوشش بیمه بیکاری در استان مرکزی 6 هزار و 500 نفر اعلام شد اما تا سرانجام سال این رقم به پنج هزار و 354 نفر رسید.

وی اعلام کرد: مشمولین بیمه بیکاری استان مرکزی در سال 98 با وجود جمعیت بالای کارگری، شمار زیاد صنایع و بنگاه های مالی کوچک و عظیم و شرایط مالی حاکم بر کشور، از استاندارد تعریف شده کمتر بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد:قطع مقرری بیمه بیکاری به وسیله نبود قبول شغل پیشنهادی، حضور نیافتن در کلاس، حضور و غیاب نشدن و شناسایی اشتغال پنهان در سال 98 در این استان 470 مورد پیش بینی شده بود که این عملکرد با 67 درصد افزایش به 784 مورد رسید.

آبایی هزاوه گفت: سهم ساماندهی اشتغال مجدد مقرری بگیران آموزش دیده فنی و حرفه ای در پارسال 50 نفر بود که این مهم نیز به 67 نفر رسید.

وی مطرح نمود: استاندارد تعریف شده برای اشتغال مجدد مقرری بگیران به وسیله معرفی واحدهای متقاضی تسهیلات کارفرمایی، واحدهای کار و خود اشتغالی در سال گذشته در استان مرکزی 450 مورد بوده که با 52 درصد رشد به 684 مورد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: سهم این استان در معرفی مقرری بگیران به سازمان آموزش فنی و حرفه ای 420 مورد مشخص شده بود که این بخش نیز با تحقق 100 درصدی همراه بود.

آبایی هزاوه افزود: پارسال مقرر شده بود که سه نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری بیسواد به نهضت سواد آموزی معرفی شوند که این امر نیز با تحقق 100 درصدی انجام شد.

وی گفت: برگزاری کمیته استانی برای حمایت از واحدهای مشکل دار استان مرکزی در سال 98 به میزان 23 مورد مشخص شده بود اما تا سرانجام سال برگزاری این کمیته ها به 24 نشست رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه نمود: استاندارد تعریف شده این استان برای شناسایی بنگاه های مشکل دار در سال گذشته 78 مورد بود اما در این راستا 82 بنگاه شناسایی شد.

آبایی هزاوه مطرح نمود: سهم شناسایی کارگران بنگاه های مالی استان مرکزی در سال 98، هفت هزار و 100 نفر مشخص شد اما در این بخش 9 هزار و 524 کارگر شناسایی شد.

وی گفت: پارسال مقرر شده بود به 53 بنگاه اقصادی مشکل دار استان مرکزی برای حفظ اشتغال آنها یاری گردد اما این تعداد تا پایا سال به 58 بنگاه افزایش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه نمود: سهم حمایت از کارگران بنگاه های مالی مشکل دار این استان در سال گذشته نیر 11 هزار و 550 نفر مشخص شده بود اما تا سرانجام سال 98، 26 هزار و 136 کارگر در این بخش شناسایی شد.

استان مرکزی 12 شهرستان و بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد که بخش قابل توجهی از آنان کارگر هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1022

به "خبرنگاران استان مرکزی برای پنجمین سال رتبه برتر در کاهش نرخ بیکاری کشور را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استان مرکزی برای پنجمین سال رتبه برتر در کاهش نرخ بیکاری کشور را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید